Özet:
Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıf Matematik dersi öğretim programının cebir öğrenme alanında yer alan cebirsel ifadeler, eşitlikler ve denklemler konularının işbirliğine dayalı öğretiminde, bingo kartı ve çalışma kâğıdı ile grup değerlendirmesinin öğrencilerin akademik başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Deneysel araştırma modeli kullanılarak yapılan bu araştırma, 2008-2009 eğitim öğretim yılının II. döneminde, İstanbul İli Avrupa yakası sınırları içinde bulunan Bahçelievler İlçesi Kuleli İlköğretim Okulu'nda 6-E, 6-F ve 6-K sınıflarında öğrenim gören 94 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu üç şube arasından tesadüfî yöntemle, E şubesi bingo kartı ile grup değerlendirmesi yapılan deney grubu, F şubesi çalışma kâğıdı ile grup değerlendirmesi yapılan deney grubu ve K şubesi de kontrol grubu olarak seçilmiştir.Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testinin ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS-15 paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma değerlerinden ve Tek Faktörlü Kovaryans Analizi'nden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, işbirliğine dayalı cebir öğretiminde bingo kartı ve çalışma kâğıdı ile değerlendirmesi yapılan ve herhangi bir materyalle değerlendirmesi yapılmayan öğrenciler arasında, akademik başarı bakımından bingo kartı ile değerlendirmesi yapılan öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenmenin kalıcılığı bakımından değerlendirildiğinde ise bingo kartı ve çalışma kâğıdı ile değerlendirmesi yapılan ve herhangi bir materyalle değerlendirmesi yapılmayan öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.