YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine okuduğunu anlama stratejilerinin öğretiminin okuduğunu anlama başarısı üzerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Bülent Alcı
dc.contributor.author Özyılmaz, Gökçe
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:49:43Z
dc.date.available 2018-07-17T10:49:43Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/394
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, okuduğunu anlama stratejilerinden; tahmin etme, soru sorma, çıkarma, netleştirme, zihinde canlandırma, bağ kurma ve ne biliyorum-ne öğrenmek istiyorum-ne öğrendim (K-W-L) stratejilerinin okuduğunu anlama başarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Ön test-son test kontrollü desen kullanılarak yapılan çalışma, Hızır Reis İlköğretim Okulu'nda 7-B ve 7-C şubelerinde yürütülmüş olup; 7-B sınıfı (n=36) deney, 7-C sınıfı (n=33) kontrol grubu olmak üzere, toplam 69 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin anlama başarısının tespitinde ön test ve son test olarak, Temizkan (2007) tarafından geliştirilen ?Bilgilendirici Metinleri Okuduğunu Anlama Ölçeği? 8 haftalık sürecin başında ve sonunda uygulanmıştır. Elde edilen verilere t-testi ve kovaryans analizi yapılmıştır.Araştırma bulguları, okuduğunu anlama stratejileri öğretiminin yedinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısında anlamlı bir etkisi olmadığını ortaya koymuştur. Araştırmanın bir diğer bulgusu ise okuduğunu anlama stratejileri öğretiminin yedinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısında cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık yaratmadığı yönündedir.
dc.subject Okuma
dc.subject Okuma etkinliği
dc.subject Okuduğunu anlama stratejileri
dc.title İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine okuduğunu anlama stratejilerinin öğretiminin okuduğunu anlama başarısı üzerine etkisi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster