dc.description.abstract |
Bu araştırma ile ilköğretim 7. sınıf Bilişim Teknolojileri dersi "Yayıncılığa Başlıyorum" ünitesi için uygulanan sosyal yapılandırmacı ve MEB yapılandırmacı öğrenme ortamının, öğrenenlerin akademik başarıları, öğrenmenin kalıcılığı ve öğrenen görüşleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Deneysel araştırma modeli kullanılarak yapılan bu araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılının II. döneminde, İsmetpaşa İlköğretim Okulu'nda 7. sınıf düzeyinden 7-A ve 7-B sınıflarından 60 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Grupları seçmek amacıyla okuldaki 7. sınıf öğrencilerinin 2009-2010 güz yarıyılı I. dönem sonu ağırlıklı başarı ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı bağımsız gruplar t-testi ile kontrol edilmiştir. Test edilen grupların I. dönem sonu ağırlık başarı ortalamaları arasında anlamlı bir fark çıkmadığından gruplar tesadüfi olarak belirlenmiştir. Deney grubu ve kontrol grupları kura çekilerek belirlenmiştir. Buna göre 7-A şubesi deney grubu, 7-B şubesi de kontrol grubu olarak seçilmiştir.Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testinin ve dereceli puanlama ölçeğinin ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS-15 paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, yüzde, frekans, standart sapma değerlerinden, Tek Faktörlü Kovaryans Analizi ve Mann Whitney U Testi'nden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamı uygulanan deney grubu öğrenenleri ile MEB yapılandırmacı kontrol grubu öğrenenleri arasında, akademik başarı bakımından deney grubu öğrenenleri lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenmenin kalıcılığı ise uygulanan başarı testi bakımından değerlendirildiğinde sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamı uygulanan deney grubu öğrenenleri ile MEB yapılandırmacı kontrol grubu öğrenenleri arasında, deney grubu öğrenenleri lehine anlamlı bir fark bulunduğu belirtilebilir. Öğrenmenin kalıcılığı dereceli puanlama ölçeğine göre değerlendirildiğinde ise sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamı uygulanan deney grubu öğrenenleri ile MEB yapılandırmacı kontrol grubu öğrenenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bununla birlikte öğrenenlerden uygulama hakkında yazılı olarak alınan olumlu ve olumsuz düşüncelerden sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamının deney grubu öğrenenlerinin görüşlerini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. |
|