Özet:
Bu araştırmanın amacı, lise 1. sınıf öğrencilerinin geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumunun geometri dersi akademik başarısını yordama derecesini ortaya koymaktır. Çalışma grubu, İstanbul ili Ümraniye İlçesindeki devlet liseleri arasından yansız atama yoluyla belirlenen 3 genel lise ve 2 anadolu lisesinde bulunan 553 lise 1. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Günhan ve Başer tarafından geliştirilen 25 sorudan oluşan "Geometri Dersine Yönelik Özyeterlik Ölçeği" ve Paksu ve Ubuz tarafından geliştirilen 12 sorudan oluşan "Geometri Tutum Ölçeği" ile. öğrencilere yönelik demografik sorular içeren "Kişisel Bilgi Formu"ndan oluşan anket formu kullanılmıştır. Öğrencilerin "Geometri Dersine Yönelik Özyeterlik Ölçeği" ve "Geometri Tutum Ölçeği"nden aldıkları puanlar ile 2009-2010 öğretim yılına ait geometri dersi yılsonu karne notları araştırmada veri olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15 pgrogramı kullanılmıştır. Öncelikle değişkenler arasındaki ilişkinin tespiti için Pearson Korelasyon analizi daha sonra ise Regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, geometri dersine yönelik özyeterlik algısının ve geometri dersine yönelik tutumun geometri dersi akademik başarısını yordadığı görülmüştür. Cinsiyete göre yapılan analizlerde ise kız öğrencilerde geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumun geometri dersi akademik başarısını yordadığı, erkek öğrencilerde ise geometri dersine yönelik özyeterlik algısının geometri dersi akademik başarısını yordadığı, geometri dersine yönelik tutumun ise geometri dersi akademik başarısını yordamadığı görülmüştür.