Özet:
Bu araştırmada, vakıf üniversiteleri hazırlık okullarındaki İngilizce okutmanlarının örgütsel adanmışlık düzeyleri; okutmanların örgütsel adanmışlık düzeylerinin cinsiyet, yaş, medeni durum, çocuk sahibi olup olmaması, mezun olunan okul türü, eğitim durumu, mesleki kıdem, aldığı maaş ve bulunduğu okuldaki görev süresi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.Tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı olarak Celep (1996) tarafından geliştirilen "Örgütsel Adanmışlık Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma verileri 2010-2011 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan vakıf üniversiteleri hazırlık bölümlerinde İngilizce okutmanlığı yapan 200 okutmana uygulanan anketlerden elde edilmiştir. Ölçekler yoluyla elde edilen veriler, istatistiksel olarak "aritmetik ortalama", "t-testi", "tek yönlü varyans analizi (ANOVA)", "Scheffe" testi yöntemleri ile bilgisayarda SPSS 16.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda okutmanların örgütsel adanmışlık düzeylerinin örgütsel adanmışlık düzeyleri "çoğu zaman"; boyutlar açısından ise "okula adanma" ve "çalışma grubuna adanma" boyutları "ara sıra" , "öğretim işlerine adanma" ve "öğretmenlik mesleğine adanma" boyutları "çoğu zaman" aritmetik ortalama aralığında olduğu ortaya çıkmıştır. "Çocuk sahibi olma" değişkenine göre okutmanların örgütsel adanmışlıklarında; "eğitim durumu" değişkenine göre öğretmenlik mesleğine adanma boyutuna ve son olarak "maaş" değişkenine göre okula adanma ve çalışma grubuna adanma boyutlarına göre okutmanların adanmışlıkları arasında istatistiksel olarak .05 düzeyinde anlamlı fark bulunmuştur. Cinsiyet, yaş, medeni durumu, mezun olunan okul türü, mesleki kıdem, bulunduğu okuldaki görev süresi değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Adanmışlık, Üniversite, Hazırlık Okulu, İngilizce