Özet:
Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin çalıştıkları okullara ilişkin örgütsel güven düzeylerini belirleyerek, bazı değişkenlere göre güven düzeyinin farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek, elde edilen sonuçlara göre, okul örgütlerinde güven arttırıcı öneriler geliştirmek amaçlanmıştır.Araştırma genel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma evrenini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Küçükçekmece İlçesi'ndeki 57 resmi ilköğretim okulunda çalışan 2857 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma örnekleminde 24 farklı okulda çalışan 464'ü (%58.1) kadın, 334'ü (%41.9) erkek olmak üzere toplam 798 ilköğretim okulu öğretmeni bulunmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Yılmaz (2006)'ın Hoy ve Tschannen-Moran tarafından geliştirilmiş olan Güven Ölçeği'nden (T Scale) yola çıkılarak oluşturduğu ?Örgütsel Güven Ölçeği? kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre araştırmaya katılan ilköğretim okulu öğretmenleri en çok yöneticilerine, ikinci sırada meslektaşlarına ve üçüncü sırada ise paydaşlara güvenmektedirler. Öğretmenlerin toplam ölçekten aldıkları puanlar incelendiğinde, ortalamalarının = 3.41 olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, öğretmenlerin toplam örgütsel güven puanlarına göre, örgütsel güven düzeylerinin orta düzeyin üstünde ?çoğunlukla? seçeneğinin alt sınırında olduğu saptanmıştır ( = 3.41).Ayrıca öğretmenlerin örgütsel güven toplam ve alt ölçek puanları, öğretmenlerin bulundukları okuldaki çalışma sürelerine göre karşılaştırılmış ve farkların anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Okuldaki öğrenci ve öğretmen sayısına, cinsiyete ve mesleki kıdeme göre yapılan karşılaştırmalarda ise anlamlı farklar bulunmuştur.