Özet:
İnternetin dünyamıza vazgeçilmez bir unsur olarak girmesiyle zaman ve mekân mefhumları ortadan kalkmıştır. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte adeta küçük bir köy haline gelen dünyada bireylerin haberleşme ihtiyacı gün geçtikçe artmaktadır. Haberleşmeye olan bu talep, arzı da beraberinde getirmiş olup dünya genelinde irili ufaklı milyonlarca haber sitesi kurulmuştur. İnternet üzerindeki tıklanma istatistiklerine baktığımızda, haber siteleri çok ciddi bir yer tutmakta ve bu durum reklam veren şirketlerin dikkatini fazlasıyla çekmektedir. Her işletmede olduğu gibi medya işletmelerinin de nihai amacının kâr maksimizasyonu olduğunu düşünürsek, reklam gelirlerini arttırmak hayati bir rol oynamaktadır. Haber sitesi kurucuları ve yöneticileri de reklam pastasından ciddi bir pay alabilmek için çeşitli yöntemler geliştirmektedirler. Yeni müşteri kazanma harcamalarının, mevcut müşterileri kaybetmeme maliyetlerinden çok yüksek olduğu günümüz koşullarında, müşteri sadakati kavramı önemini arttırmıştır. Yapılan bu çalışmada haber sitelerinin kullanıcı sadakati ölçülerek, haber sitelerinin kullanıcı sadakati kazanmalarını sağlamada yol gösterici olmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda internet üzerinden 537 haber sitesi kullanıcısına anket uygulanmış olup, elde edilen veriyle kullanıcı sadakati modellenmeye çalışılmıştır.