YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Predicting lapsing customers with logistic regression approach in retail

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. İbrahim Demir
dc.contributor.author Kanar, Çağdaş
dc.date.accessioned 2018-07-19T10:17:31Z
dc.date.available 2018-07-19T10:17:31Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/4216
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014
dc.description.abstract Veri madenciliği, büyük veri kümeleri içindeki anlamlı bilgiyi ortaya çıkarma sürecidir. Veri madenciliğinin yaygın olarak kullanıldığı uygulama alanlarından biri, ayrılma eğilimi gösteren müşterilerin tahmin edilmesidir. Churn adı verilen bu analiz, şirketlerin kaybetme potansiyeli olan müşterilerini elde tutmaya dönük özel pazarlama kampanyalarını geliştirmelerini sağlamaya yöneliktir. Bu çalışma, Türkiye'de perakende sektöründe faaliyet gösteren çok uluslu bir firmanın, ayrılma eğilimi gösteren müşterilerini belirleyerek, bu müşteriler üzerinde doğrulanan modelin geleceğe dönük skorlama ile gelecek 13 hafta içerisinde şirket hizmetlerinden ayrılma riski gösteren müşterileri tahminleme ve bu müşterilere dönük elde tutma stratejilerine katkı sağlamayı hedeflemektedir. Ayrılacak müşteri profilini belirlemek için Faktör Analizi ve Lojistik Regresyon Analizi teknikleri kullanılmış ve uygulamanın sonuçları sunulmuştur.
dc.subject Principal components analysis
dc.subject Logistic regression
dc.subject Churn analysis
dc.subject Customer scorting
dc.title Predicting lapsing customers with logistic regression approach in retail
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster