YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Program haritalama sürecine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Sertel Altun
dc.contributor.author Doğan, Selçuk
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:50:00Z
dc.date.available 2018-07-17T10:50:00Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/421
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012
dc.description.abstract Program haritalama sürecini kullanan okullarda görev yapan öğretmenlerin bu yaklaşıma yönelik görüşlerinin belirlenmesi genel amacıyla yapılan bu araştırma, “program haritalama sürecinin, profesyonel işbirliği, standart hizalama ve değerlendirme boyutları ile incelenmesini” kapsamaktadır. Araştırma, Wilansky (2005) tarafından geliştirilen “Program Haritalama Ölçeği” ile betimsel tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin (n=136) program haritalama sürecine ilişkin görüşleri, onların eğitim düzeyi, deneyim yılları, branşları, program haritalamayı kullanma süreleri, program haritalamaya ayırdıkları zaman, program haritalama ile ilgili alınan eğitim sayıları ve program haritalama hakkındaki bilgi düzeyleri değişkenlerine göre, fark analizleri yapılarak incelenmiştir. Bu kapsamda, ANOVA, Kruskal-Wallis H ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen görüşlerinin, eğitim düzeyi, branşlar ve program haritalamayı kullanma sürelerine göre anlamlı derecede farklılaşmadığı saptanmıştır. Fakat öğretmenlerin deneyim yılları ve program haritalamaya ayırdıkları zamanları arttıkça, onların program haritalamaya karşı genel görüşlerinin, profesyonel işbirliği sağlamaya, değerlendirmeye ve standart hizalamaya katkısının diğer gruplara göre anlamlı düzeyde farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Ek olarak, program haritalama ile ilgili alınan eğitim sayılarının artması, öğretmenlerin bu yaklaşıma olan olumlu görüşlerinin arttığını göstermektedir.
dc.subject Program Haritalama
dc.subject Okul tabanlı program geliştirme
dc.subject Program geliştirmeye öğretmen katılımı
dc.subject Standart hizalama
dc.subject Profesyonel işbirliği
dc.title Program haritalama sürecine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster