YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Okul yöneticilerinin iş dışı internet kullanım (Siber aylaklık) davranışlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. İbrahim Kocabaş
dc.contributor.author Akca, Aykut
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:50:03Z
dc.date.available 2018-07-17T10:50:03Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/425
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013
dc.description.abstract Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla geliştiği günümüz dünyasında, bilgisayarlar ve internetin, iş ve eğitim alanlarında sağladıkları imkânların yanı sıra bazı olumsuzlukları da beraberinde getirmiştir. İş ortamlarında bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaşması, çalışanların mesai saatlerinde iş yerinin sağladığı internet imkânlarını kişisel amaçları doğrultusunda kullanma eğilimi gösterdiği ve bu sebeple oluşan iş gücü kayıpları yapılan pek çok araştırma da karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda iş dışı internet kullanımına ilişkin okul yöneticileri üzerinde herhangi bir çalışma yapılmamış olması konuyla ilgili yeni ve güncel bir araştırma alanı yaratmaktadır. Bu araştırmada, teknik ve endüstri meslek liselerinde görev yapan yöneticilerin değişik demografik özellikleri göz önünde bulundurularak iş dışı internet kullanım davranışlarının ve onları bu davranışlara iten gerekçelerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan teknik ve endüstri meslek liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin iş dışı internet kullanım davranış düzeylerinin ve bu davranışlara neden olan gerekçelerin neler olduğunun belirlenmesi hedeflenmiştir.
dc.subject İş dışı internet kullanımı
dc.subject Kişisel internet kullanımı
dc.subject Değersiz bilgisayar kullanımı
dc.subject Siber aylaklık
dc.title Okul yöneticilerinin iş dışı internet kullanım (Siber aylaklık) davranışlarının incelenmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster