Özet:
Öğretmen yetiştiren kurumların programlarına modüler öğretim dersi konulmalıdır, öğretmenlerin modüler öğretimi kullanma anlayışını kazanmaları ve hizmet içinde bunu uygulayabilmeleri için mutlaka bu kavramı öğretmenlik sırasında tanımaları ve bu yaklaşımı benimsemeleri gereklidir. Diğer ülkelerin bu alandaki deneyimlerinden yararlanılmalıdır. Modüler öğretim uygulamaları için gerekli programların hazırlanması amacıyla düzenli çalışmalar yapılarak uzmanlar ekibi oluşturulmalı, tüm programların başka ülkelerden ha zır alınması yaklaşımından kaçınılmalıdır. Eğitim sistemimizde modüler eğitim uygulamalarını başlatma aşamasında eğitim kurumlarımızın alt yapısı gözden geçirilmeli ve kullanılacak araç-gereçlerin tam kapasite ile kullanıma hasır durumda bulunması sağlanmalıdır. Eğitim kurumlarımız teknolojinin olanaklarından geniş ölçüde yararlanır hale getirilmelidir. Okullara araç ve gereç sağlama olanakları arttırılmalıdır. Modüler öğretim konusunda başka araştırmalar yapılması na da ihtiyaç duyulmaktadır. Bunları da su şekilde belirlemek mümkündür. Başka ülkelerdeki eğitimcilerin modüler öğretime ilişkin görüşleri alınabilir. Eğitim bilimleri -Fa kültesi öğretim elemanlarının Türkiye'de modüler öğretime ilişkin görüşleri araştırılıp bölümlere göre karşılaştırma yapılabilir. Modüler öğretim sadece okullarda değil, hizmetici eğitim programlarında da kullanılabilir. Modüler öğretim konusunda Milli Eğitim Bakanlığı' nca kaynak sağlanması gerçekleştirilebilir. Modüler öğretime yönelik çeşitli dokümanlar Milli Eğitim Bakanlığı'nca yazdırılıp, tercüme ettirilebilir. Modüler eğitim programları alanında kaydedilen gelişmeler bu yöntemin çok kısa sürede etkili olabildiği, küçük öğretim birimlerinden yola çıkıldığı için eksikliklerin zamanında -Fark edilerek giderilebildiği sonucuna götürmektedir» Zaman ve diğer maddi kaynaklardaki kısıtlılık dikkate alındığında -farklı alanlarda geliştirilecek eğitin» programlarında bu yaklaşımın kullanılması yararlı olarak değerlendirilmektedir. Bilimdeki gelişmelerle beraber eğitim teknolojisindeki yeni uygulamalar da değişimden etkilenmiş bilgi ve beceri ihtiyaçlarındaki çeşitlilik nedeniyle -farklı hedefler için farklı eğitim ortamları düzenleme ve farklı iletişim olanaklarından yararlanma sözkonusu olabilmiştir. Bu gelişimle ilgili olarak eğitim programlarının standartlaştırılması ve daha çok alana hitap edebilecek esnekliğe kavuşturulması, eğitimde dikey ve yatay geçiş imkanlarının arttırılması» yapısal düzenlemelerin hızlandırılması, teknik insan gücü nün yetiştirilmesi işleminin güçlendirilmesi seklindeki ihtiyaçlar yeni yapılaşma ve düzenlemeleri de beraberinde getirmektedir. Bu gereksinmelerin karşılanmasında eğitim bilimlerindeki mevcut kaynakların ise koşulması yararlı bulunan bir yol olmaktadır, özellikle de eğitim teknolojisinde ki modüler öğretim gibi çeşitli araçlardan faydalanılması gerekmektedir. Tüm bu çalışmaların hayata geçirilmesinde ise sınırlı sayıda uygulamayla başlanmalıdır. Çalışmalarda çeşitli bilim alanlarındaki uzmanların görüşlerinden yararlanılması çok verimli sonuçlar doğuracaktır. Bu duruma örnek olarak "Bilgisayar Destekli Matematik öğretimi" konulu bir çalışma program geliştirme uzmanı, bilgisayar programcısı, ölçme değerlendirme uzmanı, eğitim teknologu, konu alanı uzmanının birlikte çalışmasını gösterebiliriz. Sözü edilen örnek çalışma farklı alanlardaki uzmanların katkılarıyla daha d& güçlenecektir» Bu ve benzeri çalışmalarda eğitimin maliyetini düşürme» verimi arttırma, eğitim hizmetini yaygınlaştırma ve sonuçta' ürüne değin olumlu mesafeler kat edilecektir. Modüler öğretim konusunda bugüne kadar ortaya çıkan bilgi birikiminden ve modüler programlama uygulamalarından hareket edilerek aşağıdaki öneriler getirilmiştir. Eğitim sistemimizde çeşitli seviyelerde kullanılan ders programlarında hedeflerin öğrenci seviyesine uygunluğu, öğretilecek materyale uygunluk,* kapsayıcılık, öğrenci davranışına dönüklük yönünden istenilen yeterliliği sağlayamadığı saptanmıştır. Hedef davranışların hedefi yeterince kapsayamadığı, eğitim durumlarının istenilen öğrenmeyi gerçekleştirmede eksikliklerinin bulunduğu, sınama durumlarında izleme testlerinin kullanımına her zaman gidilmediği gözlenmiştir. Bu nedenlerle öğretmenlerin eğitimi süresince program geliştirme konusunun öğretimine özel bir yer veril-İ 57 «nesi gereklidir, öğretmen yetiştiren kurumların programlarına modüler öğretim dersi konulmalıdır, öğretmenlerin modüler öğretimi kullanma anlayışını kazanmaları ve hizmet içinde bunu uygulayabilmeleri için mutlaka bu kavramı öğretmenlik sırasında tanımaları ve bu yaklaşımı benimsemeleri gereklidir. Diğer ülkelerin bu alandaki deneyimlerinden yararlanılmalıdır. Modüler öğretim uygulamaları için gerekli programların hazırlanması amacıyla düzenli çalışmalar yapılarak uzmanlar ekibi oluşturulmalı, tüm programların ba^k& ülkelerden hazır alınması yaklaşımından kaçınılmalıdır. Eğitim sistemimizde modüler eğitim uygulamalarını başlatma aşamasında eğitim kurumlarımızın alt yapısı gözden geçirilmeli ve kullanılacak araç-gereçlerin tam kapasite ile kullanıma hasır durumda bulunması sağlanmalıdır. Eğitim kurumlarımız teknolojinin olanaklarından geniş ölçüde yararlanır hale getirilmelidir. Okullara araç ve gereç sağlama olanakları arttırılmalıdır. Modüler öğretim konusunda başka araştırmalar yapılması na da ihtiyaç duyulmaktadır. Bunları da su şekilde belirlemek mümkündür. Başka ülkelerdeki eğitimcilerin modüler öğretime ilişkin görüşleri alınabilir. Eğitim bilimleri -Fa kültesi öğretim elemanlarının Türkiye'de modüler öğretime ilişkin görüşleri araştırılıp bölümlere göre karşılaştırma yapılabilir. Modüler öğretim sadece okullarda değil, hizmetici eğitim programlarında da kullanılabilir. Modüler öğretim konusunda Milli Eğitim Bakanlığı' nca kaynak sağlanması gerçekleştirilebilir. Modüler öğretime yönelik çeşitli dokümanlar Milli Eğitim Bakanlığı' nca yazdırılıp, tercüme ettirilebilir.