Özet:
Bu çalışma, okul öncesi eğitim alan öğrencilerin liderlik becerilerini geliştirebilmek için bir program geliştirmeyi ve 'Geleceğin Liderleri' adı verilen bu programın etkililiğinin sınanmasını amaçlamıştır. 'Geleceğin Liderleri' eğitim programı öğrencileri 5 temel boyut üzerinde yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu boyutlar; Temel liderlik kavramları, Kendini ve başkalarını tanıma, Grup çalışması ve işbirliği, İletişim ve Problem çözmedir.Program 5 hafta boyunca, her gün yaklaşık yarım saat süre ile araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Çalışmadan deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Fatih Akşemsettin İlkokulu'nda okul öncesi eğitim alan 12'si deney, 12'si kontrol toplam 24 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerin liderlik becerilerini belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş Liderlik Gözlem Formu kullanılmıştır. Toplanan verilere uygun istatistikî analiz teknikleri uygulanarak araştırma sonuçları elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, liderlik becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan "Geleceğin Liderleri" programının, okul öncesi eğitim alan öğrencilerin temel liderlik kavramları, kendini ve başkalarını tanıma, grup çalışması ve işbirliği, iletişim ve problem çözme boyutlarında liderlik becerilerinin gelişimini desteklediği, bununla birlikte öğrencilerin liderlik becerilerinde cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır.