Özet:
Gelecek nesilleri yetiştirme ödev ve sorumluluğunu üstlenen okulların toplumsal boyutta nasıl bir imaja sahip olduğu okulların hem fiziki hem de sosyal çevreleri ile kurdukları ilişkilere bağlıdır. Bu anlamda da okulların gerek akademik gerekse fiziki ve toplumsal algılanmalarının son derece iyi yönetilmesi gerekmektedir. Okul müdürleri okullarının başarıları kadar başarılı imaj yönetimlerinden de sorumlu oldukları için günümüz hızla değişen teknoloji ve bilgi çağında dönüşümcü liderlere ihtiyaç bulunduğu giderek daha fazla hissedilmektedir. Başarılı liderler ile kamuoyunun güven ve desteğini de alan okullar hem kurumsal amaçlarını gerçekleştirecek hem de başarılı imaj oluşumuna önemli katkı sağlayacaklardır. Bu çerçevede; İstanbul İli Ataşehir ilçesinde yer alan kamu ilkokul, Anadolu ve meslek lisesi okullarında görevli öğretmenlerin çalıştıkları okula yönelik görüşlerine dayalı olarak okul müdürlerinin liderlik stilleri ile kurumsal imaj arasındaki ilişkiyi saptamaya çalışılmıştır. Bu amaçla Ataşehir ilçesinde bulunan 28 ilkokul,4 Anadolu Lisesi ve 8 meslek lisesinde bulunan tabakalı örneklem yoluyla seçilen 350 katılımcının görüşleri alınmıştır. Veriler PASW 18.0 programında analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazıları aşağıda sunulmuştur. a)İlkokul ve lise öğretmenleri okul müdürlerini yüksek düzeyde dönüşümcü olarak değerlendirmiştir. b) Her iki okul türünde de öğretmenlerin okul imajına ait görüşleri orta düzeyde çıkmıştır. c)Yöneticilerin dönüşümcü liderlik stili ile okul imajı arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. d) Demografik özelliklerine göre ise erkek öğretmenlerin okul müdürlerini kadın öğretmenlere göre daha yüksek oranda dönüşümcü bulduğu sonucuna ulaşılmıştır. e) Öğretmenlerin demografik özelliklerinin okul imajı ile ilişkisi incelendiğinde ise erkek öğretmenlerin ve 21 ve üstü kıdem yılı bulunan öğretmenlerin daha olumlu okul imaj görüşüne sahip olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Kurumsal imaj, liderlik stilleri, okul yöneticilerinin liderlik stilleri, ilkokul, Anadolu ve meslek liselerinin kurumsal imajı