YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim müfettişlerinin yöneticilik, liderlik, rehberlik ve öğreticilik yeterlikleri konusundaki görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Ali İlker Gümüşeli
dc.contributor.author Kurnaz, Özlem
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:50:11Z
dc.date.available 2018-07-17T10:50:11Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/436
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002
dc.description.abstract Teftiş, belirlenen amaçlara ulaşabilmek için her örgütte uygulanması gereken bir yönetim sürecidir. Eğitim alanında yapılan teftişin öncelikli amacı öğretmenlerin mesleki olarak yetişmelerine katkıda bulunmak, onlara rehberlik etmek ve bunun sonucunda eğitimdeki başarı düzeyinin artmasını sağlamaktır. Bu durumda müfettişlerin üstlendikleri rol ve görevlerdeki yeterliklerinin artırılmasının öğretmenlerin geliştirilmesini olumlu yönde etkileyeceği söylenebilir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim müfettişlerinin yöneticilik, liderlik, rehberlik ve öğreticilik yeterlikleri konusundaki görüşlerinin bulunmasıdır. Araştırma verileri Beşiktaş ilçesindeki yedi ilköğretim okulundan seçilen 122 öğretmene anket uygulanması yoluyla elde edilmiştir. Kullanılan anket 1995 yılında Atatürk Üniversitesi'nde Kenan Atay tarafından geliştirilmiştir. Müfettişlerin araştırma uzmanlığı ve soruşturma hakimliği yeterlik alanlarına ilişkin sorular anketten çıkarılmıştır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma ve varyans analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiş, yorumlanmış ve raporlaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin müfettişlerin yeterlik düzeyleri konusundaki değerlendirmeleri katılmıyorum (0.80-1.59) aralığındadır. En yüksek değerlendirme yöneticilik yeterlik alanı için yapılmış, bunu sırasıyla liderlik, rehberlik ve Öğreticilik yeterlik alanları izlemiştir. Yaş, cinsiyet, bitirilen son eğitim kurumu ve kıdem değişkenine ilişkin olarak öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmadığı saptanmıştır.
dc.subject İlköğretim okulları
dc.subject Öğretmenler
dc.subject İlköğretim müfettişlerinin yöneticilik liderlik
dc.subject Rehberlik öğreticilik yeterlilikleri
dc.title İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim müfettişlerinin yöneticilik, liderlik, rehberlik ve öğreticilik yeterlikleri konusundaki görüşleri
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster