Özet:
İnsanlar sosyal birer varlıktırlar ve toplumsal bir hayat yaşamak zorundadırlar. Toplumlar sürekli gelişir ve bu gelişme boyunca bireyler değişime direnemezler. Her gün yeni gelişmelerle ve değişimlerle iç içe yaşayan insanoğlu öğrenme ihtiyaçlarını eğitim ile karşılamaktadır.Eğitimin bu kadar önemli olduğu dünyamızda, insanlar sadece kendi kültürleriyle yetinmek istemezler. Her toplumun başka toplumlardan haberdar olmak ve yeni kültürlerle tanışmak istediği,teknolojik gelişmelerin küçülterek adeta küçük bir köy haline getirdiği dünyamızda yabancı bir dil bilmenin gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Artık bireyler kendi dinerinin yanında bir dil bilmekle yetinmeyip ikinci hatta üçüncü yabancı dili öğrenmektedir. Dünyadaki bu gelişmelere paralel olarak Türkiye'de de bu konuda yoğun çabalara tanık olunmaktadır.Özellikle Cumhuriyet döneminde daha planlı, programlı ve yöntemsel olarak yabana dil eğitim ve öğretimi yapılmaya çalışılmıştır.Bu konuda kanunlar ve yönetmelikler çıkarılarak bir sistem oturtulmaya çalışılmıştır. Bu bakımdan, araştırmanın temel amacı, Türkiye'de Cumhuriyet döneminde yabancı dil eğitim ve öğretimi politikalarının niteliğinin açıklanması ve değerlendirilmesidir. Bu hedeflenen amaca ulaşmak için eğitim politikalarına ve yabancı dil eğitim politikalarına yön veren; Anayasalar, kanun ve yönetmelikler, Milli Eğitim Şuraları, Hükümetlerin aldığı eğitim politikalarıyla ilgili kararlar, okul programlan ve alan yazın kaynak teşkil etmiştir. Araştırmada betimlenen ve değerlendirilen yabancı dil eğitim ve öğretimi politikaları; ders saatleri, içerik, yabancı dil öğretmeni yetiştirme, hizmetiçi eğitim ve yabana dille eğitim ve öğretim boyutlarıyla değerlendirilmiştir. Yurtdışında eğitim, öğretim yöntemleri ve yabancı ülkelerdeki yabancı dil eğitim sitemleri bu değerlendirmenin dışında kalmıştır. Bu araştırma; Anayasa ve yasalardaki eğitim hükümleri, Milli Eğitim Şuralarında yabana dil öğretimi ile ilgili kararlar, Cumhuriyet döneminde kurulan hükümetlerin yabancı dil öğretimi ile ilgili aldıkları kararlar ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan yabancı dil öğretimi ile ilgili hükümler çerçevesinde sınırlandırılmıştır.