Özet:
Her öğrencinin kendine özgü farklı özellikleri vardır. Öğrencilerin belkide sahip oldukları tek ortak özellik benzer olmamalarıdır. Sınıftaki tüm çocukların farklı ilgi ve yetenekleri vardır, yaşadıkları evin özellikleri farklıdır, farklı kişiliklere sahiptir,hepsinin tercihleri, ilgialanları, öğrenme türleri, gelişim evreleri, yetenek düzeyleri farklıdır. Ancak bu öğrencilerin hepsi doğal öğrenme kapasitesine sahiptir. Hepsinin kendini değeli hissetmeye ve başarıyı tatmaya gereksinimleri vardır. Bir öğretmeninde bütün öğrencilerinitanımadan, onların gereksinimleri ile örtüşecek bir öğretim planı yapamayacağı açıktır. Bu nedenle bu araştırmada öğrencilerin zeka türlerini belirleyerek, öğrenciler daha yakından tanınmış ve her zeka tipine uygun öğretim planları hazırlanarak, konuların daha rahat öğrenilmesi ve kalıcı olması sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırma hem nitel hem de nicel özellikler taşımaktadır. Araştırma da öntest ve sontest uygulanarak çoklu zeka yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi olup olmadığı araştırılmış veelde edilen veriler bulgular ve yorumlar bölümünde yer verilmiştir. Aynı zaman da çoklu zeka yöntemi hakında öğrencilerin görüşleri alınmış ve yine tablolar halinde bulgular ve yorumlar bölümünde incelenmiştir. Araştırma İstek Özel Kaşgarlı Mahmut İlköğretim Okulu 5-A sınıfının 16 öğrencisine uygulanmıştır. Öncelikle öğrencilere Howard Gardner' in geliştirdiği çoklu zeka testi uygulanmış ve sonuçlar doğrultusunda eğitim durumları hazırlanmıştır. Üniteye başlamadan önce öğrencilere konuyla ilgili ön test uygulanmış ve konunun bitiminde ise aynı test tekrarlanmıştır. Bu uygulama hakkında öğrencilerin görüşlerini almak için araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu uygulanmıştır.Eğitim durumu hazırlanırken sadece baskın olan iki zeka değil tüm sekiz zeka çeşidi de baz alınmıştır. Ancak araştırma sonucunda, görsel ve müziksel zekalarının daha baskın olduğu ortaya çıkmıştır. Bu nedenle de öğrencilerin akıllarında kalan ve hoşlandıkları etkinlikler bu yönde olmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin farklı etkinliklerden hoşlandıkları ve diğer derslerinde bu yöntemle işlenmesini istediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırma başında ve sonunda uygulanan testlerin arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Kullanılan çoklu zeka yönteminn öğrencilerin akademik başarısına etkisi olduğu gözlenmiştir.