Özet:
Araştırmada; İstanbul ilinde genel liseler ve Anadolu Liselerine devam eden öğrencilerin velilerinin, bu okullar hakkındaki görüş ve beklen tileri değişik boyutlara göre saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde bulunan ve "Milli Eğitim Bakan lığı Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı'nın 1994 yılı Kurum Listesi"nde belirlenen 150 genel lise ile "1994 Anadolu Liseleri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Kılavuzu"nda belirlenen 23 Anadolu Lisesine devam eden öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, İstanbul'un her iki yakasında belirlenen 6 genel lise ile 6 Anadolu Lisesine devam eden son dönem öğrencilerin den 352 tanesinin velileridir. Örneklemin seçiminde, tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, geçerlik ve güvenirlik ölçümleri yapıldıktan sonra son şeklini alan anket aracılığı ile toplanmıştır. 65 soru içeren anket, 8 boyuttan oluşmaktadır. Bu boyutlar, 1) Velilerin sosyo-ekonomik Durumu, 2) Okulun Amacı ve Programları, 3) Okulun Fiziki Mekan Olanakları ve Okuldaki Araç-Gereçler, 4) Okuldaki Öğretmen ve Yöneticiler, 5) Okullardaki Okul-Aile Birlikleri, 6) Okullardaki Rehberlik Hizmetleri, 7) Okullardaki Disiplin Uygulamaları ve Olayları, 8).Velilerin, Bu Okulları Kendileri İçin Eğitici Bir Merkez Olarak Kabul Etmeleridir.