Özet:
Bu araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesindeki bölümlerin takım yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesinde görev yapan 111 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için 'www.teamapproach.com'isimli web sayfasından alınıp araştırmacı tarafından uyarlanan, takım yeterliklerini belirlemeye yönelik amaç, rol açıklığı, iş çevresi, çatışma yönetimi, iletişim, performans, dönüt, zaman yönetimi ve problem çözme biçiminde dokuz alt boyuttan oluşan beşli Likert tipi bir anket kullanılmıştır. Ayrıca anketi cevaplandıran öğretim elemanlarının yukarıda belirtilen boyutlarda, akademik unvan, idari görev, cinsiyet, yaş grubu ve bölümdeki çalışma süresi gibi kişisel özelliklerine göre takım yeterliği boyutlarını algılamalarının farklılık gösterip göstermediği ve bölümler arasında adı geçen dokuz boyutta anlamlı farklılıklar olup olmadığı araştırmada cevap aranan sorulardır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans (F) analizi ve Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda şu bulgular bulunmuştur: Öğretim elemanlarının Akademik Unvan, İdari Görev, Cinsiyet ve Yaş Grubu değişkeni ile takım yeterliğine ilişkin tüm boyutları algılamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bölümde çalışma süresi değişkeni ile çatışma yönetimi, dönüt ve zaman yönetimi boyutları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Bölümler arasında takım yeterliğinin iş çevresi, iletişim ve dönüt boyutlarında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüş, ancak diğer boyutlarda herhangi bir farklılık bulunmamıştır.