dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıf sosyal Bilgiler dersinde, çoklu ortamın, öğrenci başarısı ve derse karşı tutumu üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu nedenle araştırmada deneysel yöntem kullanılarak çoklu ortamda ders gören bir grupla, bu ortamın kullanılmadığı bir grup karşılaştırılmıştır. Araştırmanın denekleri, Şişli Terakki Vakfı Okulları İlköğretim Okulu 1999-2000 öğretim yılında yedinci sınıfa devam eden öğrenciler arasından seçilmiştir. Araştırma doğal ortamda yürütüldüğü için, denek seçerken var olan şubelerin sınıf mevcudu ve grupların hazır bulunuşluk düzeyi dikkate alınmıştır. Deney ve kontrol grubu belirlenmesinde seçkisiz yöntem kullanılmıştır. Atama sonucu 7A deney, 7E kontrol grubu olmuştur. Deney ve kontrol grubunda toplam 46 öğrenci mevcuttur. Araştırmada denel işlem çoklu ortamda gerçekleştirilen öğretim programı, Sosyal bilgiler dersi, "Yurdumuz" ünitesi, işlenirken uygulanmıştır. Deney grubunda konu işlenirken öğretim araçlarından, bilgisayar, televizyon, video, slayt makinesi, tepegöz araçları kullanılarak konuyla ilgili görsel ve işitsel materyaller işe koşulmuştur. Buna karşılık kontrol grubunda da aynı konu benzer biçimde işlenmesine rağmen öğretim araçlarının kullanılmasına yer verilmemiştir. Araştırmanın denencelerini sınamak amacıyla, çoklu ortamda ders gören grup ile bu ortamda ders görmeyen gruptaki öğrencilerin, ön test ve öntutum, sontest ve sontutum testlerinden aldıkları puanlar hesaplanmıştır. Bu puanlar dikkate alınarak ortalama ve standart sapmalar bulunmuştur. Deney ve kontrol gruplarının ön tutum ve öntest puanları kontrol altına alınarak, sontutum ve sontest puanlan arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını anlamak amacıyla kovariyans analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, çoklu ortamın öğrenci başarısı ve derse karşı tutumu üzerinde, geleneksel öğretim ortamına göre bir farklılık yaratmadığını ortaya koymuştur. |
|