YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Hava Harp Okulu`nun etkili okul özelliklerine göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Ali İlker Gümüşeli
dc.contributor.author Yıldız, Selami
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:50:39Z
dc.date.available 2018-07-17T10:50:39Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/462
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001
dc.description.abstract Günümüz dünyasında eğitimin vazgeçilmez bir öneme sahip olduğu bilinen bir gerçektir. Hayatımız boyunca devam eden eğitimimizin sistemli bir şekilde yürütüldüğü yerler okullardır. Bir takım amaçları gerçekleştirebilmek amacıyla faaliyetlerini sürdüren okullar, bu kadar emek ve çaba sonunda acaba amaçlarına ne kadar ulaşabilmektedirler? Bu sorunun cevabı etkili okul araştırmaları ile aranmaktadır. Türk Hava Kuvvetlerinin ihtiyaç ve hedefleri doğrultusunda subay yetiştiren Hava Harp okulunun, belirlenen amaçlarına ulaşıp ulaşmadığı bu bakış açısıyla değerlendirilebilir. Yukarıda le belirtilen gerçekler göz önüne alınarak planlanan bu araştırmanın genel amacını, Hava Harp Okulunda görev yapan kadrolu öğretim elemanlarının algılarına göre Hava Harp Okulunun etkililiğinin etkili okulun yönetici, öğretmen, okul ortamı ve öğrenci boyutlarına göre değerlendirilmesi oluşturmuştur. Hava Harp Okulunda görev yapan kadrolu öğretim elemanlarının etkili okulun özellikleri doğrultusunda Hava Harp Okuluna ilişkin algılarında kaynak, rütbe ve görev değişkenlerine göre gruplama yapıldığında, bu grupların kendi içerisindeki değişkenler arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı araştırmada cevap aranan bir başka alt amaç olmuştur. Araştırma sonucunda Hava Harp Okulunda görev yapan kadrolu öğretim elemanlarının algılarına göre, Hava Harp Okulunun etkililik derecesinin; yönetici boyutunda orta, öğretmen boyutunda orta, okul ortamı boyutunda orta ve öğrenci boyutunda orta derecede olduğu belirlenmiştir. Araştırmada test edilen bireysel değişkenlere ilişkin olarak rütbe, kaynak ve görev değişkenlerinin, etkili okulun yönetici, öğretmen, okul ortamı ve öğrenci boyutlarına ilişkin olarak görüşlerinde anlamlı bir farklılığa neden olmadığı belirlenmiştir.
dc.subject Hava harp okulu
dc.subject Okul özellikleri
dc.title Hava Harp Okulu`nun etkili okul özelliklerine göre değerlendirilmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster