YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Sivil toplum kuruluşlarının eğitime katkısı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Dr. Sevinç Peker
dc.contributor.author Yaltı, Ayla
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:50:44Z
dc.date.available 2018-07-17T10:50:44Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/465
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003
dc.description.abstract Gelişen toplum anlayışının ortaya koyduğu yaşam biçimi kamusal alanda iki klasik faktörün, sosyal devlet ve siyasi partilerin boşalttığı yeri doldurmak için yeni aktörlere gereksinimi ortaya çıkarmıştır. Bu aktörlerin adı da uluslararası dilde Non- Governmental Organization, dilimizde de Sivil Toplum Kuruluşları olarak adlandırılmaktadır. Türk Milli Eğitiminin amaçlarına uygun yurttaşları yetiştirmek isteyen devletimiz, kaynak yetersizliği ve yapısal sorunlar nedeniyle çağdaş eğitimin gereklerini yerine getirirken çeşitli güçlüklerle karşılaşmaktadır. Bu güçlükleri hafifletmek ve ortadan kaldırmak için bütün toplum kesimlerine büyük görevler düşmektedir. Sivil toplum kuruluşları devletin istek, kapasite veya kaynak yetersizliği nedeniyle karşılayamadığı ihtiyaçlar sonucu ortaya çıkmakta; kamu kurumlan, yerel yönetimler ve toplumla işbirliği yaparak hedeflere ulaşılmasına katkıda bulunmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı İstanbul'da eğitim amaçlı olarak kurulan ve faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının eğitime yaptıkları katkıları belirlemektir. Araştırma verileri İstanbul İlinde eğitim amaçlı olarak kurulan ve faaliyet gösteren 40 sivil toplum kuruluşu ile görüşme yapılarak bulunmuştur. Görüşmeler sonucunda sivil toplum kuruluşlarının okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim, yüksek öğretim ve yetişkin eğitimine yaptıkları katkılar raporlaştırılarak sunulmuştur. Bu araştırma ile sivil toplum kuruluşlarının okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim, ve yüksek öğretime yaptıkları katkılar bina, tesis ve donanımlar; eğitime destek programlan; maddi ve ayni yardımlarla ilgili etkinlikler ve projeler; yetişkin eğitimine yaptıkları katkılar okuma yazma eğitimi; el becerileri ve meslek kazandırma eğitimi; sosyal haklar, sağlık, genel kültür eğitimi ile ilgili etkinlikler ve projeler olarak ortaya çıkarılmıştır. İstanbul İli ele alındığında eğitim sorunun çözümünde devlet ve özel sektörden sonra sivil toplum kuruluşlarının üçüncü bir sektör olarak yer aldığı görülmüştür. vııı
dc.subject Kurumsal kaynaklarda sivil toplum evrimi
dc.subject Sivil toplum kuruluşları
dc.title Sivil toplum kuruluşlarının eğitime katkısı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster