Özet:
Bu araştırma, "Resmi ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin ilköğretim müfettişlerinin rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin algı ve beklentileri ile bu algı ve beklentilerin öğretmenlere ilişkin kişisel değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini saptamak" amacıyla yapılmıştır. Betimsel nitelikte olan bu araştırmada, bu amaca en uygun model olan genel tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmenlerin ilköğretim müfettişlerinin, rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin algı ve beklentileri; cinsiyet, branş, öğrenim durumu ve meslek kıdemine göre ele alınıp incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evreni, 2001/2002 eğitim-öğretim yılında İstanbul' un Bahçelievler ilçesindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenleri kapsamaktadır. Ölçme aracı, toplam 21 maddeden oluşmaktadır. Toplanan veriler, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testi gibi istatistiksel teknikler ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma bulguları aşağıda belirtildiği gibidir: 1. Öğretmenler; müfettişlerin rehberlik ve mesleki yardım görevlerini düşük düzeyde sergilediklerini algılamaktadırlar. 2. Öğretmenler; müfettişlerden rehberlik ve mesleki yardım görevlerini çoğu zaman sergilemelerini beklemektedirler. 3. Öğretmenlerin, müfettişlerin rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin algıları; branş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, cinsiyet, mezun olduğu okul ve meslek kıdemi değişkenlerine göre.05 düzeyinde anlamlı farklılıklar göstermektedir. 4. Öğretmenlerin, müfettişlerin rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin beklentileri; branş ve mezun olduğu okul değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, cinsiyet ve meslek kıdemi değişkenlerine göre.05 düzeyinde anlamlı farklılıklar göstermektedir.