dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Münire Erdem |
|
dc.contributor.author |
Yıldız, Göksel
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-17T10:50:52Z |
|
dc.date.available |
2018-07-17T10:50:52Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/472 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003 |
|
dc.description.abstract |
Öğretim sürecinde kavram haritaları, bilgi ve kavramlar arasındaki ilişkiyi hiyerarşik bir yapı içinde genelden özele doğru görsel hale getirerek öğrenciye somut veriler sunmayı amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Kavram haritalarında sunulan yeni bilgilerle öğrencinin ön bilgilerinin bütünleştirilerek anlamlı öğrenmenin gerçekleştirilmesi hedeflenir. Yapılan araştırmanın amacı lise 1 matematik dersine devam eden öğrencilerin fonksiyon konusunda geliştirdikleri kavram haritasının dersteki akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2002-2003 öğretim yılında İstanbul ili Özel Şişli Terakki Lisesindeki 9-A sınıfı oluşturmaktadır. Örneklem grubu 1 1 kız, 1 1 erkek olmak üzere toplam 22 kişiden oluşmaktadır. Örneklem grubuna 5 hafta süresince anlamlı öğrenme ile kavram haritası oluşturma yöntemleri öğretilmiştir. Kavram haritası öğretme yolu Novak'tan(1998) esinlenerek uygulanmıştır. Araştırma grubuna Lise-1 müfredatına uygun olarak fonksiyonlar konusu 5 hafta boyunca anlatılmıştır. Fonksiyon konusu bitiminde örneklem grubuna 30 fonksiyon kavramı verilerek kavram haritası oluşturmaları istenmiş ve bir gün sonra gruba fonksiyon testi uygulanmıştır. Öğrencilerin geliştirdikleri kavram haritalarım değerlendirmek için Novak'ın (1984) geliştirdiği kavram haritası değerlendirme formu kullanılmıştır. Öğrencilerin fonksiyon başarı testinden aldıkları puanlar ile geliştirdikleri kavram haritaları arasında r = 0.70 düzeyinde kuvvetli bir korelasyon olduğu görülmüştür. Kız öğrenciler ile erkek öğrenciler arasında kavram haritaları puanlarının bağımsız t-testi karşılaştırmasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrenciler genel olarak kavram haritalarının konuyu hatırlamada, kavramları organize etmede ve kavramlar arası ilişki kurmada yararlı bulurken oluşturma aşamasının zaman alıcı olduğunu belirtmişlerdir. |
|
dc.subject |
Bilgi |
|
dc.subject |
Öğrenme |
|
dc.subject |
Matematik öğretimi |
|
dc.subject |
kavram haritası |
|
dc.title |
Lise 1 matematik dersine devam eden öğrencilerin fonksiyon konusunda geliştirdikleri kavram haritasının akademik başarılarına etkisi |
|
dc.type |
Tez |
|