dc.description.abstract |
Bu araştırmada İngilizce Hava Trafik Terminolojisi ve Frezyolojisi kursunda bellek stratejilerinin kullanılmasının, öğrencilerin terim hatırlama düzeylerine ve basanlarına etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda, araştırmada bellek stratejilerinin kelime öğrenme ve hatırlamaya etkisi ve öğrencilerin hangi bellek stratejilerini sıklıkla kullandıkları araştırılmıştır. Bu amaçla İngilizce Hava Trafik Terminolojisi ve Frezyolojisi kursuna katılan 60 öğrenci üzerinde yürütülen araştırmada kontrol gruplu ön test son test desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, seviye tespit - sınavı. ve kelime bilgisi sınavı ile toplanmıştır. Araştırmada öğrencilere bellek stratejileri eğitimi verilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin bir bölümü, ön test ve son test ortalama, standart sapmaları ve kovaryans analizi hesaplanarak bulunmuştur. Elde edilen bulgular şu şekilde lenebilir: Yabancı dil öğreniminde, bellek stratejileri öğrencilerin terim hatırlama düzeyini etkilemekte fakat bu anlamlı düzeyde olmamaktadır. Öğrencilerin terim hatırlama ve öğreniminde bellek stratejilerini farklı oranlarda kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler kelime öğrenimi ve hatırlamada bazı bellek stratejilerini daha çok tercih etmekte ve kullanmaktadırlar. Öğrencilerin özellikle kelimeyi metin içerisinde ve yaşantılarla ilişkilendirerek öğrendiği ve hatırladığı ortaya çıkmıştır. Bununla beraber, öğrencilerin anahtar kelime yöntemini tercih etmediği saptanmıştır. Buna ek olarak, öğrencilerin kelime hatırlamada anlam haritaları stratejisini çok az kullandıkları sonucuna varılmıştır. |
|