DSpace Repository

Okuma ediminde bağlam ipuçlarının sözcük edimine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dr. Aybars Erözden
dc.contributor.author Helvacı, Onur
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:51:02Z
dc.date.available 2018-07-17T10:51:02Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/481
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004
dc.description.abstract Bu çalışma, okuma sırasında bağlam ipuçlarının doğal yolla sözcük edinimine etksini konu alır. Araştırmada öğrenicilerin sözvarhklanndaki değişim incelenmiştir. Doğal yolla sözcük ediniminin basamaklarını oluşturan okuma metinlerinde yer alan bilinmeyen sözcüklerin anlamlarının doğru tahmin edilmesi, doğru kullanılması ve anımsanması, okumadan önce ve sonra uygulanan ölçme araçlarıyla ölçülüp değerlendirilmiştir. Kuleli Askeri Lisesi Hazırlık Sımfi'mn ikinci döneminde okuyan ve belirli bir sözvarlığma sahip 14-15 yaş grubundaki 360 öğreniciden 86 öğrenici erek kitle olarak seçilmiştir. Bu doğal yolla sözcük edinimi araştırması için, kolay sözcük öğrenimine yol gösterecek bir kitapçık, 10 ön-test, 10 okuma metni ve 486 test maddesinden oluşan 60 art-test hazırlanmıştır.
dc.subject Yabancı dil öğretim yöntemlerine göre sözcük öğrenimi
dc.subject Sözcük bilgisi
dc.subject Bağlam ipuçları
dc.subject Sözcük edimi
dc.title Okuma ediminde bağlam ipuçlarının sözcük edimine etkisi
dc.type Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account