Abstract:
Bu yüksek lisans araştırmasında Türkçe'yi yabancı dil olarak öğrenenlerin yaptıkları yanlışlar irdelenmektedir. Bu doğrultuda İstanbul üniversitesinde Türkçe'yi yabancı dil olarak öğrenen yabancı uyruklu öğrenci kitlesi ve İstanbul Anadolu Liselerinde öğretmenlik yapmakta olan ve Türkçe'yi yabancı dil olarak öğrenen yabancı uyruklu kişilere uygulanan anket sonucunda yazılı dilde yaptıkları yanılgıların dökümü yapılmış; bu yanılgılar dökümü doğrultusunda, öğrencilerin yabancı dil Türkçe öğreniminde sıkıntı çektikleri alanlar belirlenmiş; erek öğrenci kitlesinin yabancı dil Türkçe öğrenimi sırasmda yaptıkları yazılı ve sözlü dil yanlışları sınıflandırılmış; yorum ve değerlendirilmede bulunulmuştur. Türkçe'yi yabancı dil olarak öğrenenlerin sözlü dil yanlışları aynı gruplar üzerinde ve Erözden (1986)'daki veriler incelenerek yapılmıştır.