Özet:
Dil öğrenimi - yaş etmeni geçmişte oldukça tartışılmış, halen de tartışılan bir konudur. Dil Öğrenirninin etkin bir şekilde gerçekleşmesi için dil öğrenimine erken yaşta başlanılması gerektiğini ileri süren görüşler mevcuttur. Bu görüşü savunanlar dil öğrenimine erken yaşlarda başlamlmadığı taktirde dil öğreniminin tam olarak gerçekleşemeyeceğini, çocuk öğrenicilerin daha sonraki yaşlarda dil öğrenimine başlayanlara oranla avantajlı durumda olacaklarını iddia ederler. Bu iddialarım ortaya koyarken de dil öğrenimini etkileyen biyolojik, zihinsel, ruh bilimsel ve de toplumsal etmenlerden söz ederler. Dil öğreniminde kritik dönem veya dönemler varsayımı dil öğrenimi ile yaş etmeninin yakın ilişkili olduğunu savunan görüşün temel dayanağı olmuştur. Dil öğrenimi ile yaş etmeninin yakın ilişkili olmadığım savunan görüşler de mevcuttur. Bu görüşün savunucularına göre dil öğreniminin ileri yaşlarda da etkin bir şekilde gerçekleşmesi mümkündür. Hatta yetişkin öğrenicilerin gelişmiş bilişsel zekaları ve de daha önceki dil öğrenim deneyimleri dolayısıyla çocuk öğrenicilere göre bu alanda avantajları vardır. Uygun ortam, yöntem ve gereçler sağlandığı taktirde yetişkin yaşlardaki öğreniciler de dili en az çocuk yaştaki öğreniciler kadar etkin öğrenebileceklerdir. Ayrıca, dil öğrenimi ile yaş etmeninin yalan ilişkili olduğunu savunanların ortaya koyduğu kritik dönem hipotezi geçerliliğim hala kanıtlayamamıştır. Bugüne kadar bu konuda bir çok araştırma ve inceleme yapılmıştır. Bu araştırmalardan kimileri dil öğrenimi ile yaş etmeni arasında yakın ilişki olduğunu ortaya koyarken, kimileri de böyle bir ilişkinin aslmda var olmadığım ortaya koymaktadır. Birbirinden değişik bir çok küme üzerine yapılan araştırmalar birbirinden değişik sonuçlar ortaya koymaktadır. Dil öğrenimi ile ilişkili olduğu varsayılan bu alanda yapılmış olan araştırma ve incelemeler halen bu konuda kesin sonuçlara varmamızı mümkün kılar nitelikte sonuçlar ortaya koyamamıştır. Bu çalışma dil öğrenimi - yaş etmeni üzerine bugüne kadar yapılmış birçok çalışmadan biridir. Çalışma dil öğrenimine erken yaşlarda ve daha ileri yaşlarda başlamış yaşıt iki kümenin kontrollü bir ortamda aynı yabancı dil öğretim programına tutulduklannda süreç içerisindeki ve süreç sonundaki yabancı dil gelişimlerini ve başanmlanm incelemiştir. Çalışmada her iki kümenin dört yıllık eğitimleri boyunca yabancı dil sınavlarındaki başarmaları hem toplam puan olarak, hem de beceriler ve dilbilgisi temel alınarak incelenmiş, her iki kümenin başanmlan grafikler ve tablolar kullanılarak karşılaştalmıştır. Böyle bir çalışma dil öğrenimi - yaş etmeni üzerine kesin sonuçlara varmamızı sağlar nitelikte olmasa da, bu alanda yapılmış olan diğer çalışmalara küçük bir katkı sağlar niteliktedir