Abstract:
Bu çalışma, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yaşanan gereç sıkıntısı göz önünde bulundurularak hazırlanmış ve okuma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla görev odaklı bir yordam oluşturumunu ve gereç hazırlamayı konu almıştır. Çalışmada öncelikle Görev Odaklı Dil Öğretimi üzerinde durulmuş, ardından okuma becerileri ve bunların geliştirilebilmesi için kullanılabilecek değişik görev odaklı eticinliklere yer verilmiştir. İzleyen bölümde, anlatılanlar ışığında görev odaklı bir okuma gereci hazırlamak için yapılması gereken işlemleri konu alan bir model sunulmuştur. Bunun ardından ise görev odaklı olarak oluşturulması düşünülen bir okuma gereci hazırlanırken akılda tutulması gereken anahtar konuların lendiği bölüm olan "Model" bölümüne yer verilmiştir. İzleyen bölüm, yapılan art alan araştirmasının ve sunulan modellerin bir uygulaması olarak oluşturulmuş olan bir okuma dersidir. Son olarak, çalışmanın sonul çıktısını oluşturan ve çeşitli kaynaklardan derlenmiş 15 konu metni ve bu metinlerle ilgili 800'den fazla özgün soru çeşidini kapsayan bir okuma ders kitabı örneğine yer verilmiştir. Ağırlıklı olarak Türk kültürünün işlendiği ve bir çok değişik metin türünün kullanımı ile zenginleştirilmesi ereklenen bu örnek kitabın, bundan sonraki çalışmalara yol gösterici olması ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkıda bulunması umulmaktadır.