Özet:
Günümüz rekabet ortamında, firmalar hayatlarını sürdürebilmek için kaliteli ürünler üretmek zorunda kalmışlardır. Kalite ise ürünün müşteri isteklerini karşılayabilme yeteneği olduğu için, kaliteli ürünler müşteri memnuniyeti ile birlikte pazar payını da beraberinde getirmektedir. Bu sebeple kaliteyi sağlayabilmek için çeşitli standartlar ve yönetim sistemleri geliştirilmiştir. ISO 9000 kalite güvence sistemleri, üretilen ürünlerin belirli şartlarla, spesifikasyonlara uygunluğunu sağlamaktadır. Bu sistem, firmalar tarafından ürünlerinin belirli standartlara uyacağına dair müşterilerine güvence verebilmelerini sağlar. Ancak uzun vadeli planlarda ISO 9000 kalite güvence sistemleri, mükemmelliğe yakın ürünleri ve sıfır hatalı üretimi sağlayamamaktadır. Bundan dolayı firmalar yeni yönetim sistemleri geliştirme ihtiyacı hissetmişlerdir. Toplam kalite yönetimi, müşteri odaklı politikayla sadece ürünün değil, tüm hizmetlerin de kalitesini arttırırken beraberinde verimliliği de sağlamaktadır. Bu çalışmada bir oluklu mukavva tesisindeki kalite yönetimi olarak ISO 9002 kalite güvence sistemi incelenmiştir. Bu kalite sisteminin tek başına yeterli olmadığı, müşteri beklentileri doğrultusunda firma tarafından anlaşılmış ve toplam kalite yönetimi çalışmalarına başlanmıştır. Firma, bu yönetim sistemini henüz tam oturtamamış olmasına rağmen, önemini tam olarak kavramış durumdadır.