Özet:
Günümüzde dünyada enerji talebinin çoğunu karşılayan fosil temelli yakıtlar (petrol, doğalgaz ve kömür) hızlı bir şekilde tükenmektedir. 2020'li yıllarda dünyadaki enerji ihtiyacını sadece fosil temelli yakıtlarla karşılayamayacağız. Bununla birlikte bu tür yakıtların yanması sonucunda oluşan atık ürünler, sera etkisi, ozon tabakasının delinmesi, asit yağmurları ve kirlenme gibi etkilerle çevreye ciddi bir şekilde tehlike saçmakta, tüm hayatı ve yaşam alanımız olan tabiat anayı tehdit etmektedir. Tüm bu gerçeklere dayanarak hidrojen enerjisi ve elektrokimyasal enerjiyi elektriğe çevirmekte kullanılan yakıt pillerinin, dünyada oldukça yüksek bir Önem kazandığı söylenebilir. Bu deneysel çalışmada daha çok proton geçirgen membranlı yakıt pillerinin etkinliğinin yüksek tutulmasında esaslı bir öneme sahip olan, Pt-Ru-C kompozit elektrotları üzerine odaklanılmış ve en uygun platin partiküllerini elde edebilmek için, iki kimyasal arasından daha iyi indirgen olan ajan belirlenmeye çalışılmıştır. İki farklı kimyasal arasında optimizasyonla bir sonuca ulaşabilmek için, SEM, tanecik büyüklüğü ve zeta potansiyeli analizleri yapılmıştır. Anahtar kelimeler: Proton geçirgen membranlı yakıt pili (PEMFC), membran elektrot birleşimi (MEA), platin elektrokatalizörü, Pt-Ru-C alaşımları, hidrojen enerjisi.