Özet:
Dünya enerji ihtiyacının büyük kısmını karşılayan fosil yakıtlar yerel ve küresel iklim değişikliklerine yol açan sera gazı emisyonlarına sebebiyet verirler. Bununla beraber bu fosil yakıtlar hızla tükenmektedir. Hidrojenin sürdürülebilirliği açısından en uygun olanı yenilenebilir enerji kullanılarak sudan üretilmesidir. Ne yazık ki, bu yakıtlar için bir alt yapı hala tam anlamıyla kurulamamıştır. Bu sebeple bazı geçici yakıt ve enerji sistemleri gerekmektedir. Bu çalışmada, seyir halinde hidrojen üretimi için uygun yakıtlar incelenerek, bunlar arasında metanol düşük reaksiyon sıcaklığı ve düşük geri dönüşümünden dolayı en uygun yakıt olarak bulunmuştur. Hidrojenin kısmi oksidasyon, buharla bozunumu ve kısmi oksidasyonla bozunumu süreçleri açısından kinetik ve termodinamik açıdan inceleyen bir model ve buna uygun bir yakıt dönüştürücü tasarımı geliştirilmiştir.