YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

10. sınıf kimya dersinde kimyasal tepkimeler ünitesinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısı ve hatırlama düzeyine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Dr. Sema Karakelle
dc.contributor.author Saravin, Reşat
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:51:34Z
dc.date.available 2018-07-17T10:51:34Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/508
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005
dc.description.abstract Bu araştırmada; işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci takımı basan bölümü tekniğinin, kimya dersinde öğrenci başarısına ve hatırlama düzeyine etkisi incelenmiştir. Deney - kontrol gruplu; ön test, son test ve hatırlama testi uygulanan deneysel araştırma Terakki Vakfi Özel Şişli Terakki Lisesi'nde 2003-2004 öğretim yılının birinci döneminde gerçeMeştirilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen 29 soruluk çoktan seçmeli test ölçme aracı olarak kullanılmıştır. 10. sınıflardan 24 kişilik deney grubu ve 24 kişilik kontrol grubu üzerinde uygulanan araştırmada, kontrol grubunda geleneksel yöntem ile ders işlenmiş, deney grubunda işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci takımı basan bölümü tekniği kullanılmıştır. Test sonuçlanın istatiksel olarak değerlendirmek için t-testi uygulanmıştır Elde edilen sonuçlara göre; geleneksel yöntem ile işbirlikli yöntem uygulanan gruplar arasında akademik basan ve hatırlama düzeyleri açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. İşbirlikli öğrenme yöntemi uygulanan erkek ve kız öğrenciler arasında akademik basan ve hatırlama düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı da ortaya çıkmıştır. vı
dc.subject İşbirlikli öğrenme
dc.subject 10. Sınıf
dc.subject Kimya dersi
dc.title 10. sınıf kimya dersinde kimyasal tepkimeler ünitesinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısı ve hatırlama düzeyine etkisi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster