Özet:
Özellikle son yıllarda, küresel ısınma ve iklim değişikliği dünyanın gündemine oturmuştur ve günümüzde CO2' in sera etkisine katkısının %50 olduğu tahmin edilmektedir. 80'li yıllarda hızlı bir şekilde ekolojik dengenin bozulmaya başlaması ve çevre sorunlarının ortaya çıkmasıyla birlikte, toplamCO2 emisyonlarının %60'ından sorumlu olan motorlu taşıtların egzoz emisyonlarında sınırlamalar, önlemler arasında ilk sırayı almıştır. Hidrojen yakıtının kullanıldığı yakıt pilleri de, birçok farklı alternatifle beraber, motorlu taşıtlar için daha temiz ve sürdürülebilir bir enerji sistemi oluşturulması amacıyla araştırılmaktadır. Doğaya zararlı emisyon yaymayan bir enerji sistemi oluşturmak amacıyla yapılan çalışmalarda gelinen noktada halen hangi teknolojinin ve/veya teknolojilerin motorlu taşıtların ve otomotiv endüstrisinin geleceğini şekillendireceği netlik kazanmamıştır. Bu çalışmada ayrıca, kişisel ulaşım araçlarının dezavantajları göz önünde bulundurularak, yeni bir yakıt pili - batarya hibrit elektrikli şehiriçi kişisel ulaşım aracı konsepti önerilmiştir. Bu aracın üretilip testlerinin gerçekleştirilmesi ise çalışmanın bir sonraki adımını oluşturacaktır.