YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Resmi ve özel ilköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin algılarına göre ilköğretim okullarında motivasyon faktörlerinin ne derece kullanıldığının belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Sevinç Peker
dc.contributor.author Yılmaz, Diğdem
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:51:45Z
dc.date.available 2018-07-17T10:51:45Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/517
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Resmi ve Özel İlköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin algılarına göre, Resmi ve Özel İlköğretim okullarında motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerinin belirlenmesidir Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini İstanbul İli Kadıköy îlçesi'ndeki toplam 70 okuldan, 35 resmi ilköğretim okulunda çalışan 106 öğretmen ile 35 yönetici, ve 8 Özel İlköğretim okullundaki 35 öğretmen ile 8 okul müdürü oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin ve okul müdürlerinin %10'u örnekleme alınmıştır. Öğretmenlerin ve okul müdürlerinin seçiminde ise oransız eleman örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Evreni oluşturan toplam 43 okulda çalışan öğretmenlere ve yöneticilere anket uygulanmıştır. Anket Resmi ve Özel ilköğretim okullara gidilerek öğretmen ve okul müdürlerine uygulanmıştır. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi için yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, varyans analizi ve t - Testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde giriş başlığı altında; problem durumu, araştırmanın amacı, önemi, sayıtlıları, sınırlılıkları ve tanımlar verilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi açıklanmıştır. Üçüncü bölüm güdüleme ile ilgili kuramsal bilgilere, dördüncü bölüm ise bu alanda yapılan araştırmalara ayrılmıştır. Beşinci bölümü bulgular ve yorum kısmı oluşturmuştur. Altıncı ve son bölümde ise sonuç ve öneriler yer almaktadır. Çalışma dört boyutta ele alınmıştır. Bu Dört boyut, bilgilendirme, ödüllendirme yetkilendirme ve işletmeye uyum boyutudur. Araştırma sonucunda elde edilen bazı sonuçlar şöyledir 1. Resmi İlköğretim okullarında çalışan müdürlerin okullarında gerçekleşen motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri incelendiğinde, motivasyon faktörlerinin dört boyutta da "çok" düzeyde kullanıldığı ifade edilmiştir.2. Resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri incelendiğinde, bilgilendirme boyutunda "çok" düzeyde diğer üç boyutta diğer üç boyutta "orta" düzeyde kullanıldığı ifade edilmiştir.. 3. Resmi ilköğretim okullarında çalışan müdür ve öğretmenlerin okullarındaki motivasyon faktörlerinin ne derece kullanıldığına ilişkin görüşleri incelendiğinde, bilgilendirme boyutu dışında anlamlı farklılık görülmektedir. 4. Özel ilköğretim okullarında çalışan müdürlerin motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında incelendiğinde motivasyon faktörlerinin, dört boyutta " çok " düzeyde kullanıldığı ifade edilmiştir. 5. Özel ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında incelendiğinde motivasyon faktörlerinin, dört boyutta " çok " düzeyde kullanıldığı ifade edilmiştir. 6. Özel ilköğretim okullarında çalışan müdür ve öğretmenlerin okullarındaki motivasyon faktörlerinin ne derece kullanıldığına ilişkin görüşleri incelendiğinde, dört boyutta da anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. 7. Resmi ve Özel ilköğretim okullarında çalışan müdürlerin, okullarındaki motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var mı? diye incelendiğinde dört boyutta da anlamlı bir farklılığın olmadığı anlaşılmıştır. 8. Resmi ve Özel İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin, okullarındaki motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var mı? diye incelendiğinde dört boyutta da anlamlı bir farklılığın olduğu anlaşılmıştır.
dc.subject İlköğretim okulları
dc.subject İlköğretim okullarında motivasyon
dc.subject Motivasyon
dc.title Resmi ve özel ilköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin algılarına göre ilköğretim okullarında motivasyon faktörlerinin ne derece kullanıldığının belirlenmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster