dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Nevin Coşar |
|
dc.contributor.author |
Kerimoğlu, Zarife
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-17T11:03:35Z |
|
dc.date.available |
2018-07-17T11:03:35Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/543 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006 |
|
dc.description.abstract |
Çok partili bir döneme geçilmesiyle birlikte siyasi hayatta yaşanan değişim, eğitim politikasına yansımıştır. CHP çok partili dönemin ilk kurultayında bu değişimin sinyallerini vermiş, parti programında ve hükümet programlarında eğitim politikasını belirleyen maddelere yer verirken bir muhalefetin varlığını da hesaba katmıştır. Bu dönemde toplanan milli eğitim şuralarından özellikle demokratik eğitimin üzerinde duran Dördüncü Milli Eğitim Şurası önemli bir yer teşkil etmiştir. DP programı ile CHP programı arasında benzerlik görülse de DP programında ve hükümet programlarında manevi değerlere yapılan vurgu DP'nin farkını ortaya koymuştur. Halkevleri ve Köy Enstitüleri bu dönemde kapatılan iki kurum olmuş, din eğitimi tekrardan okullara girmiş ve tüm öğretim kademelerine doğru yaygınlaştırılmıştır.Demokratik eğitim ilkeleri ilköğretim ve ortaöğretim programlarına yansıtılmıştır. Bu dönemde üniversitelere verilen özerkliğin yanı sıra tek üniversiteden çok üniversiteli bir döneme girilmiş, ayrıca verilen özerklik konusunda da tartışmalar yaşanmıştır. |
|
dc.subject |
Çok partili dönem |
|
dc.subject |
Çok partili dönemde eğitim politikaları |
|
dc.subject |
Tek partili dönemde eğitim poılitikaları |
|
dc.title |
1946-1960 arası uygulanan eğitim politikası |
|
dc.type |
Tez |
|