YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

1946-1960 arası uygulanan eğitim politikası

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Nevin Coşar
dc.contributor.author Kerimoğlu, Zarife
dc.date.accessioned 2018-07-17T11:03:35Z
dc.date.available 2018-07-17T11:03:35Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/543
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006
dc.description.abstract Çok partili bir döneme geçilmesiyle birlikte siyasi hayatta yaşanan değişim, eğitim politikasına yansımıştır. CHP çok partili dönemin ilk kurultayında bu değişimin sinyallerini vermiş, parti programında ve hükümet programlarında eğitim politikasını belirleyen maddelere yer verirken bir muhalefetin varlığını da hesaba katmıştır. Bu dönemde toplanan milli eğitim şuralarından özellikle demokratik eğitimin üzerinde duran Dördüncü Milli Eğitim Şurası önemli bir yer teşkil etmiştir. DP programı ile CHP programı arasında benzerlik görülse de DP programında ve hükümet programlarında manevi değerlere yapılan vurgu DP'nin farkını ortaya koymuştur. Halkevleri ve Köy Enstitüleri bu dönemde kapatılan iki kurum olmuş, din eğitimi tekrardan okullara girmiş ve tüm öğretim kademelerine doğru yaygınlaştırılmıştır.Demokratik eğitim ilkeleri ilköğretim ve ortaöğretim programlarına yansıtılmıştır. Bu dönemde üniversitelere verilen özerkliğin yanı sıra tek üniversiteden çok üniversiteli bir döneme girilmiş, ayrıca verilen özerklik konusunda da tartışmalar yaşanmıştır.
dc.subject Çok partili dönem
dc.subject Çok partili dönemde eğitim politikaları
dc.subject Tek partili dönemde eğitim poılitikaları
dc.title 1946-1960 arası uygulanan eğitim politikası
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster