dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Sırma Turgut |
|
dc.contributor.author |
Karasu, Metin
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-19T12:32:59Z |
|
dc.date.available |
2018-07-19T12:32:59Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/5969 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012 |
|
dc.description.abstract |
1970'li yıllardan itibaren dünyada önem kazanan çevresel değerler ve bu alanda yapılan uluslararası toplantıları ve bilinçlenmeler çevre kavramını her geçen gün daha önemli hale getirmiştir. Bu süreçte Türkiye'de de çevre kavramı önem kazanmaya başlamış ve bu alanda ilgili çalışmalar hız kazanmıştır. Bir çevre bileşeni olarak kıyı alanları ve kullanımları artan turizm talebiyle gündemde üst sıralara çıkan bir kavram olagelmiştir. Süreç içinde yaşanan hızlı değişim ve dönüşüm kıyı alanlarının yüklenmiş olduğu fonksiyonların nicelik ve niteliklerinin planlama sorunlarıyla da birleştiğinde önemli çevre sorunlarını tetikleyen bir unsur olmaya başlamıştır. Kıyı alanları günümüzde önemli bir turizm türü olan yat limanları inşaat sürecinde özellikle ekolojik açıdan olumsuz etkilenmektedir. Kıyı alanlarıyla ilgili Türkiye'de geçmişteki bazı dönemlerde oluşan yasal boşluklar ile kıyı alanları tahrip edilmiştir. Son dönemde artış gösteren kruvaziyer limanlar için Kıyı Kanunu'nda bazı değişiklikler yapılmış, bu değişikler ile kıyı alanları yapılaşmaya açılmıştır. Bu tez çalışmasında yat limanı yapım sürecinde uygulanan ÇED'in verimliliği değerlendirilmiş, çevre kavramı ve ÇED incelenmiş, kıyı alanları ile ilişki kurulmuştur. İstanbul'da örnek alan olarak Pendik Yat Limanı seçilmiş, ÇED Raporu'nun içeriği değerlendirilmiştir. |
|
dc.subject |
Çevresel etki değerlendirilmesi |
|
dc.subject |
Stratejik çevresel değerlendirme |
|
dc.subject |
Yat limanı |
|
dc.title |
Avrupa birliği çevre mevzuatı uyum sürecinde ÇED ve SÇD kavramları, İstanbul yat limanlarında uygulanabilirliği |
|
dc.type |
Tez |
|