dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Hüseyin Cengiz |
|
dc.contributor.author |
Salihvatandaş, Hüseyin Kubilay
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-19T12:33:19Z |
|
dc.date.available |
2018-07-19T12:33:19Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/5995 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2002 |
|
dc.description.abstract |
"Her ne kadar başka kentlerin de yönetsel dönemleri varsa ve zamanla yıpranmışlarsa da, bunlardan yalnızca Konstantinopolis bir tür ölümsüzlüğü hak etmiştir ve insanlar buraya yerleşmek ya da yeniden inşa etmek üzere var oldukları sürece bir kent olarak yaşamaya devam edecektir. 'Pierre Gilles Önemini gerek coğrafi konumundan gerekse tarihi geçmişinden alan İstanbul, yüzyıllar boyunca siyasal ve ekonomik kararların alındığı dünyanın sayılı merkezlerinden biri olmuştur. Tarihi Yanmada geçmişle bugünün bir arada yaşandığı, şehirsel fonksiyonları bünyesinde barındıran birinci derece merkez olma konumunu bugünde korumaktadır. Fonksiyon yüzeylerinin yoğun sirkülasyona sahip olması ve bu yüzeyler arası ilişkiler ulaşım fonksiyonunu en önemli fonksiyon haline getirmiştir. Tarihi Yanmada Ulaşım Kademelenmesinin İrdelenmesi başlıklı bu tezde Tarihi Yarımada'nın ulaşımının tarihsel süreç içindeki gelişimi ve günümüzde en önemli sorun teşkil eden ulaşım kademelenmesi incelenmiştir. Ulaşım kademelenmesinin incelenmesi teknik bazda birçok konuyu da beraberinde getirmiştir. Birinci bölüm giriş bölümünden oluşmaktadır. İkinci bölümde, ulaşım kademelenmesini oluşturan kriterlerin incelenmesi ve seçilen model örneklerinin irdelenmesi konusu ele alınmıştır. Üçüncü bölümde tarihsel süreç içinde ulaşım kademelenmesinin gelişimi Metropoliten alan ve Tarihi Yanmada özelinde ele alınmıştır. Tarihsel süreç kronolojisi çıkarılmıştır. Dördüncü bölümde Tarihi yanmada ulaşım kademelenmesini kriterlerinin irdelenmesi ve ulaşım yüzeylerini kademelenmesinin incelenmesi ele alınmıştır. Tezin sonuç ve öneriler kısmı son aşamayı oluşturmaktadır. Bu bölümde gerek teknik gerekse fiziksel bazda Tarihi Yanmada ulaşım kademelenmesinin bugünkü durumunun iyileştirilmesi amaçlı sonuçlar ve öneriler ortaya konmuştur. |
|
dc.subject |
Tarihi yarımada’da ulaşım |
|
dc.subject |
Kentsel alanlarda ulaşım |
|
dc.subject |
Ulaşım kademelenmesi |
|
dc.subject |
Raylı sistemler |
|
dc.title |
Tarihi yarımadada ulaşım kademelenmesi |
|
dc.type |
Tez |
|