dc.contributor.advisor |
Y. Doç. Dr. Semih Önüt |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Soner
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-19T12:49:25Z |
|
dc.date.available |
2018-07-19T12:49:25Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6107 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006 |
|
dc.description.abstract |
Havacılık sektöründe uçak seçimi çok zor bir konudur. Genel olarak mevcut müşteri taleplerinikarşılamanın yanında düşük işletme ve bakım maliyetleri öne çıkmaktadır. lk yatırım maliyetininbu kadar büyük ve kar oranlarının bunun yanında çok düşük olması havacılık sektörünü acımasızrekabete sürüklemiştir. Bu çalışmada Türk Sivil Havacılık sektörünün mevcut yapısı göz önünealınarak havayolu şirketlerinin mevcut filolarına yeni uçak eklemek istemesi durumunda dargövdeli tek koridorlu orta menzilli ticari uçak modellerinden Airbus A321-200, Airbus A320-200,Boeing B737-800, Boeing B737-900 ve Boeing B737-900X tiplerinden hangisini seçmesigerektiği üzerine çeşitli kriterler göz önüne alınarak karşılaştırma ve değerlendirme yapılmıştır.Uçak seçimi sürecinin oluşturulmasında, çoklu kriter içeren karmaşık karar verme problemlerininçözümü için tasarlanan "Analitik Hiyerarşi Prosesi" (AHP) modelinden yararlanılmıştır.Oluşturulan AHP modeli Matlab 6.5 kullanılarak çözülmüştür. Ayrıca uygulamada belirsiz vekesin olmayan veriler de göz önüne alınarak "Bulanık (Fuzzy) AHP" uygulaması yapılmış ve ikiyönetimin sonuçları değerlendirilmiştir. |
|
dc.subject |
Hava yolu ulaşım sektörü |
|
dc.subject |
Uçak seçimi ve özellikleri |
|
dc.subject |
uçak analizi |
|
dc.title |
Uçak seçim kriterlerinin değerlendirilmesinde AHP ve bulanık AHP uygulaması |
|
dc.type |
Tez |
|