dc.contributor.advisor |
Yrd. Doç. Dr. Alev Taşkın Gümüş |
|
dc.contributor.author |
Çinko, Erkan
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-19T12:49:54Z |
|
dc.date.available |
2018-07-19T12:49:54Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6158 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde yükselen teminat limitleri ve hasar tutarlarındaki artışlar, sigorta şirketlerini bu konuda kapsamlı çalışmalar yapmaya mecbur kılmıştır. Özellikle Trafik Sigortası branşında sigorta poliçesinin bitmesinden uzun süre sonra gelebilecek yüksek hasarlar, şirketlerin gelecek yıllara ilişkin doğru hasar tahminleri yapmasını mecbur kılmıştır. Primlerin serbestçe belirlenebilmesi yönetmeliği ile birlikte Trafik Sigortası branşında teknik dengeleri gözeten bir tarife yapısına kavuşulması büyük önem taşımaktadır.Bu çalışmada, sigorta şirketlerimizin prim üretimleri içerisinde önemli bir paya sahip olan ve ülke genelinde çok geniş bir kitleye hitap eden Trafik Sigortalarında risk priminin hesaplanması üzerine yapılan analiz metotlarından Chain Ladder ve Dengeli Chain Metodu ile birlikte tahminler için kullanılan SPSS bilgisayar programı anlatılmıştır. Tüm sigorta şirketlerinin poliçe ve hasar bilgilerinin tutulduğu TRAMER(Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi) deki veriler baz alınarak yapılan çalışmada yukarıda bahsi geçen metotlar birbirleriyle karşılaştırılmış ve en uygun olduğu düşünülen metodun Türkiye için yapılan uygulaması sonrasında ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilerek öneriler paylaşılmıştır. |
|
dc.subject |
Sigorta ve risk |
|
dc.subject |
Trafik sigortasının esasları |
|
dc.subject |
Risk analiz ve tahmin yöntemleri |
|
dc.title |
Trafik sigortalarında risk primi analizleri ve Türkiye uygulaması |
|
dc.type |
Tez |
|