Özet:
Bu çalışmada, kriz genel bir bakış açısıyla incelenmiş ardından da işletmelerdeki kriz ve kriz yönetimi kavramları üzerinde durulmuştur. Kriz yönetiminin genel çerçevesini sunmayı ve ele alınan örnek işletmede olası bir krize karşı önlem almayı amaçlayan bu çalışma, yedi ana bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, krize genel bir giriş ile krizin tanımı yapılmış, ikinci bölümde, krizin nedenleri, ortaya çıkışı, gelişimi, süreci, olumlu ve olumsuz sonuçları üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde kriz yönetiminin tanımı, özellikleri, yaklaşımları ve kriz yönetim sürecinin aşamaları açıklanmaya çalışılmıştır. Dördüncü bölümde, işletme yönetimi ve kriz başlığı altında, işletmelerdeki kriz belirtileri ve işletmelerde meydana gelen kriz çeşitleri ele alınmıştır. Beşinci bölümde işletmenin krize karşı duruşu, kriz öncesi, kriz anı ve kriz sonrası işletme yönetimi ile ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Altıncı bölümde kriz yönetim araçlarından tablolar halinde bahsedilmiştir. Yedinci ve son bölümde, krizin uyarı sinyallerini algılayan bir işletme ele alınmış, muhtemel krize karşı işletmenin yaptığı hazırlık çalışmalarına yer verilmiştir.Anahtar Sözcükler: Kriz, Krizin Nedenleri, İşletmelerde Kriz, Kriz Yönetimi, Kriz Yönetim Araçları