Abstract:
Mağaza yeri seçimi problemi, rekabetin geliştiği ve en küçük avantajın büyük önem taşıdığı günümüz iş dünyasında, çözümü karşılığında maddi bir karşılık elde edilebilecek türden, güncel bir problem olduğundan bu konuya çok farklı disiplinler ilgi duymuş ve her disiplin sahip olduğu bakış açısı ölçüsünde bir çözüm yaklaşımı getirmiştir. Farklı tekniklerin problem çözümünde birlikte kullanılmasının önerilmesi, farklı disiplinlerin güçlü yanlarının problem çözümünde kullanılmasını amaçlamaktadır.Problemin çözümü için farklı teknikler kullanılabilmektedir. Bu farklı tekniklerin bir sistem içerisinde sorunsuz şekilde çalışması ve en uygun çözümü verebilmesi için bir çözüm yaklaşımı geliştirilmesi gereklidir. Bu bağlamda, mağaza yeri seçimi probleminin çözümüne yönelik olarak dört aşamalı bir çözüm yaklaşımı geliştirilmiştir. Her adım problemi oluşturan sorulardan bazılarına yanıt aramakta ve bu cevap arayışında farklı tekniklerin yeteneklerinden faydalanılmaktadır. Önerilen çözüm yaklaşımının son aşamasının çıktısı, verilen karar olarak ortaya çıkmaktadır.Önerilen çözüm yaklaşımı, bebek ürünleri perakendeciliği yapan bir firma için uygulanmıştır. Gerçekleştirilen ve adımları ayrıntılı olarak tez kapsamında ifade edilen uygulama sonucunda var olan mağaza alternatifleri arasından en uygun olanının seçilmesi sağlanmıştır.