YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Yazılım sektöründe müşteri memnuniyeti temelli süreç yönetimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç.Dr. Alev Taşkın Gümüş
dc.contributor.author Gaffaroğlu, Saadet
dc.date.accessioned 2018-07-19T12:50:13Z
dc.date.available 2018-07-19T12:50:13Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6182
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011
dc.description.abstract Elektronik ticaretteki büyük artış bu kanalı firmalar için zorunlu hale getirmiştir. Firmaların rekabete ayak uydurabilmeleri için bu kanal üzerinden ticarette kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Ancak firmaların e-ticaret sitelerine kayıt ve ürün tanımlama aşamaları zaman ve ilgi kaybettiren süreçler olmakta, bu nedenle firmalar ürünlerini yayınlamayı ertelemekte ve e-ticaret sitelerinin de ürün ve firma yelpazelerinin genişlemesi yavaşlamaktadır.Bu tez kapsamında, firmaların ERP uygulamaları aracığıyla oluşturulan ürün bilgisini kullanarak bu ürün üzerinden kullanıcı ilgisini ve zamanını kaybetmeden, e-ticaret sitesinde uygun olduğu kategoriyi bulan ve ürünün yayınlanması için adımları yürüten bir akıllı sistem sunulmaktadır. Firmaların kullanmakta oldukları ERP uygulamalarından, ürünler için anahtar kelime seti oluşturan ve bu anahtar kelime seti üzerinden ürünün ait olduğu kategorinin ve benzer ürünlerin bulunduğu ve kullanıcıya sunulduğu bir portalin oluşturulabilmesi için bir metodoloji sunulmaktadır. Bu metodoloji kapsamında 2 farklı model oluşturulmuş, bir e-ticaret sitesi veritabanında uygulanmış ve sonuçları karşılaştırılmıştır. Modellerden ilki, basit algoritmalar ile sistemin basit düzeyde öğrenmesini sağlayan ve bu öğrenmeyi anahtar kelimelerin çekildiği ERP alanlarının ağırlıklandırılması ile gerçekleştiren bir modeldir. İkinci model ise, sistemin öğrenmesinin yapay sinir ağları üzerinden ve doğrudan anahtar kelimelerin kategorilere etkidiği ağırlıklarla gerçekleştirilen modeldir. Her iki modelin de deneyler kapsamında uygulamaları yapılmış ve sonuçları karşılaştırılmıştır.
dc.subject e-ticaret
dc.subject B28
dc.subject Yapay sinir ağları
dc.subject ERP
dc.title Yazılım sektöründe müşteri memnuniyeti temelli süreç yönetimi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster