Özet:
Rekabetin geliştiği ve bilginin çok hızlı bir şekilde değerlendirilip harekete geçilmesinin büyük önem taşıdığı son derece dinamik bir sektör olan perakende sektöründe, hem günümüz koşullarına uyum sağlamak hem de geleceğe yatırım yapmak için en doğru sistem seçim stratejileri belirleyip tüm fonksiyonları destekleyecek uygulamaları içeren ve birbiriyle entegre çalışan bir bilgi sistemi yapısı kurmak giderek daha çok önem kazanmaktadır.Kurumsal kaynak planlama sistemlerine sahip, sektöre özel çözümlere ihtiyaç duyan perakende sektörü firmaları için ihtiyaçları ve mevcut çözümleri göz önünde bulundurarak doğru çözüme karar vermek çoğu zaman karmaşıklaşmaktadır. Hazır yazılım satın almak ya da firmaya özel yeni bir çözüm geliştirmek noktasında kendilerine yön verecek bir karar metodolojisine ihtiyaç duymaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada kurumsal kaynak planlama ve perakende yazılımlarının entegrasyon sürecinde satın al yap karar probleminin çözümüne yönelik olarak üç aşamalı bir çözüm yaklaşımı önerilmiş, her aşamayı tüm adımlarıyla kapsayan bir karar destek sistemi geliştirilmiştir. Önerilen çözüm yaklaşımının son aşamasının çıktısı, verilen karar olarak ortaya çıkmaktadır.Geliştirilen karar destek sistemi gereksinimlerin belirlenmesinden alternatif yazılım sağlayıcılarının değerlendirilip satın al yap kararının verilmesine kadar tüm aşamaları ile bir tekstil firmasında uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar karar destek sisteminin pratikte uygulanabilirliğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Perakende sektörü, kurumsal kaynak planlama, satın al yap kararı, karar destek sistemi