Özet:
Ürün satılmak için üretilir. Dinamik piyasa yapısı , tüketici talebinde yaşanan değişimler bu kararın verilmesini etkileyen iç ve dış faktörler arasında yer almaktadır. Tüm bu faktörler göz önünde bulundurularak çeşitli yöntemlerle satış tahminleri yapılmaktadır. Ancak yapılan bu tahminlerin güvenirliliğini tespit etmek gereklidir. Yanlış bir yöntem ile yapılan tahmin işletmeyi zora sokabilir. Bu sebeple en doğru yöntemin seçimine karar vermek çok önemlidir. Metoda karar verme noktasında bilinen en temel yöntem geçmişteki veriler ile yapılan tahminlerin kıyaslanmasıdır. Böylece ele alınan dönemde gerçekleşen değerlere en yakın sonucu veren tahmin metodu tercih edilir.Satış tahminlerinin doğruluğu için tahmin esnasında satış, pazarlama, tedarik zinciri ve bütçe departmanlarının tahmin sisteminin parçası olması yöntemin etkinliğini artırır.