Özet:
Kurumsal kaynak planlaması (ERP) anlayışına göre organizasyon bütünsel bir sistem olarak kabul edilmektedir. ERP sistemlerinin kurulumu, temelde, yalnızca teknik analizin yeterli olduğu teknolojiye yönelimli gelişmelerden farklı olarak, sosyo-teknik bir yaklaşım gerektirmektedir. Bunun sebebi, stratejik seviyede makro bir kurulum ve operasyonel seviyede ise mikro bir kurulum içeren ERP kurulum sürecinin davranışsal strateji ve faaliyetlere dayanmasıdır. Organizasyon çapında kurulum sürecinin anlaşılması, organizasyonu beklenmeyen kötü sürprizlerden korumakla birlikte dinamik bir değişim yönetimi uygulaması sağlamaktadır. Etkin bir entegrasyon sağlamak için gereksinimler ayrıntılı olarak analiz edilmeli ve kurulum sürecinin her adımı açıkça tanımlanmalıdır. Bu çalışmada İstanbul' da ERP sistemini kullanan işletmelerin, bu sistemlerden memnun kalma dereceleri araştırılarak analiz edilmiştir. Bu sebeple bir anket hazırlanmış ve en azından 6 ay önce ERP kurulumunu gerçekleştirmiş olan işletmelere gönderilmiştir. Ayrıca yine bu çalışmada başarılı bir kurulum için gerekli olan faktörler araştırılmıştır. Anket sonuçlan, ERP sistemini kullanan işletmelerin bu sistemlerden memnun kaldığını göstermektedir. Bununla birlikte bir ERP kurulumunun başarısını arttırmak için detaylı bir sistem analizinin yapılması, görev ve süreçlerin açıkça tanımlanması, proje hedeflerinin tutarlılığı, verilerin doğruluğu, etkin bir proje takımının varlığı, proje yönetimi ve üst yönetimin desteği gibi faktörlerin vazgeçilmez olduğu belirlenmiştir.