Özet:
Bugün, hiç şüphesiz doğru ve gerçek zamanlı bilgi çok önemlidir. Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve şirketlerin tedarikçilerinin tedarikçisinden müşterilerinin müşterilerine kadar olan zincirde yer alma gereksinimi Tedarik Zinciri Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve İş Zekası kavramlarım ortaya çıkarmıştır. Kurumsal Kaynak Planlaması II ise bu kavramların Kurumsal Kaynak Planlaması ile entegrasyonu ile oluşmaktadır. Yoğun rekabet ortamında, şirketler stratejilerini Tedarik Zinciri Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi yaklaşımlarını baz alarak oluşturmalı ve stratejik avantaj yakalamayı hedeflemelidirler. Bu yaklaşımlar güçlü bilgi teknolojileri altyapıları desteklendikleri sürece başarılı olabilmektedirler. Bu çalışmada, dengeli puan kartları kullanılarak hazırlanan bir strateji modeli ile Oracle ERP kullanan şirketlerin ERP II ihtiyacını belirlenmeye çalışılmıştır. Model dengelenmiş puan kartlarının dört boyutu olan finans, müşteri, operasyon ve öğrenme ve gelişme boyutu üzerine kurulmuştur. Bu model ile şirketlerin işletme kârlılıklarını arttırmaları için gereken stratejik hedefleri belirlenmiştir. Bu hedeflere ulaşmak için ihtiyaç duyulan sistemin ERP II olduğu belirlenmiştir.