Özet:
20. yüzyıl ile başlayan bilgi hareketi, Bilgi Çağı olarak da isimlendirilen 21. yüzyıl ile daha da olgunlaşmıştır. Değişim rüzgarlarım arkasına alan bu dönem ile hızla değerini kaybeden bilgilerin yerine sürekli yeni bilgilerin eklenmesi kaçınılmaz olmuştur. Gerek sosyal gerekse profesyonel hayatı kapsayan bu karşı konulamaz değişimi yakalamak, günümüz işletmelerinin başarılı olmalarım ve hayatta kalmalarım sağlayan en önemli etken konumundadır. Çünkü yıllar önce Nietzche'nin söylediği gibi "Derisini değiştirmeyen yılan ölecektir." Değişimin getirdiği bu bilgi sirkülasyonun yönetilmesi için öncelikle bilgi, bilgi yönetimi, yönetim bilişim sistemleri ve kurumsal yararlı bilgi kavramlarının organizasyon içinde özümsenmesi, sindirilmesini gerekir. Tezde bilgi,bilgi yönetimi,yönetim bilgi sistemi, yararlı bilgi yönetimi kavramları etraflıca işlenmiş, bu kavramların özümsenmesiyle ortaya çıkan hizmet odaklı bir işletme bünyesindeki yeni bir bilgi yönetimi modeli önerilmiş, model detaylı anlatılmış, gerçek hayatta model çalıştırılmış ve çıktıları sunulmuştur. Son olarak tez çalışması çerçevesinde içinde elde edilen bilgi ve tecrübeler, sonuç kısmında değerlendirilmiştir.