YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kalite güvence ve kontrol sistemleri ve bir işletmede uygulanması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Turay Gökçen
dc.contributor.author Güngör, Erkan
dc.date.accessioned 2018-07-19T12:52:41Z
dc.date.available 2018-07-19T12:52:41Z
dc.date.issued 1994
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6289
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1994
dc.description.abstract Geçmişi, neredeyse imalat kadar eski olan kalite, tarih boyunca bir gelişme göstermiş, II. Dünya Savaşından sonra, büyük bir atılım yaparak son 40 - 50 yıla, istatistiksel proses kontrolü, tasarım kontrol tekniklerini, kalite güvence ve toplam kalite kontrol felsefesini sığdırmıştır. Tez konusu olan kalite güvence ve kontrol sistemleri, kalite kavramından ve tarihinden yola çıkılarak, dünyada kullanılan en yeni kalite tekniklerine kadar geniş bir alanda incelenmiş ve bu çalışmada mümkün olduğunca örneklere yer verilmeye çalışılmıştır. Kalite güvence ve kontrol sistemleri, bu araştırmada, altı bölüm olarak ele alınmıştır, I. bölümde, kalitenin kavramı, tarihçesi ve kalitenin bir şirket felsefesi olarak kabul edilmesi için gerekli olan aşamalar anlatılmıştır. n.bölümde, kalite yönetimi ve kalite güvence sistemleri incelenmiştir. Kalite güvence sistemlerinin standartlaştırılması ve bu sistemlerin belgelendirilmeleri, yine bu bölümde açıklanmıştır. İÜ. bölümde, temel kalite kontrol faaliyetlerine yer verilmiştir ve klasik kalite kontrol faaliyetlerinden olan, örnekleme muayenesi, kontrol diyagramlarının yanı sıra, en yeni tekniklerden olan ve ülkemizde henüz sadece bir kaç firmada kullanılan, pazar ihtiyaçları doğrultusunda tasarım (QFD) ve istatistiksel deney tasarımı incelenmiştir. IV. bölümde, Japonların önde gelen firmalarından Nippondenso ve NEC şirketler grubunun kalite güvence ve kontrol sistemleri yer almaktadır. V. bölümde, seçilen bir işletmede kalite güvence sisteminin kurulması anlatılmaktadır. Uygulama öncesi, işletmede herhangi bir kalite sistemi veya faaliyeti bulunmuyordu. Müşterilerden gelen istekler doğrultusunda, ISO 9002 standartına uygun bir kalite sisteminin kurulması çalışmalarına başlanmıştır. Bu çalışmanın içinde, bizzat bulunarak y. lisan tezimin bir kısmım oluşturan bu uygulamanın içinde aktif görevler aldım. Proje başlangıcından yaklaşık olarak 10 ay geçmesine rağmen tamamlanmadı, projenin bitiş tarihi olarak 1995 yılının altıncı ayı hedeflenmiştir. Son bölümde ise, Türkiye 'de ISO 9000 Kalite Güvence modeline uygun sistem kurmanın zorluklan, uygulamaya konu olan şirkette, bugüne kadar yapılan faaliyetlerin sonuçlan ve sonuçların değerlendirilmesi anlatılmıştır.
dc.subject Kalite
dc.subject Kalite kontrol
dc.subject Kalite yönetimi
dc.title Kalite güvence ve kontrol sistemleri ve bir işletmede uygulanması
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster