YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Yeni bir ürün tasarımında süreç analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Nihan Çetin Demirel
dc.contributor.author Tiryaki, Gülcan
dc.date.accessioned 2018-07-19T12:52:44Z
dc.date.available 2018-07-19T12:52:44Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6291
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004
dc.description.abstract Rekabet, pazar payı, karlılık ve müşteri memnuniyeti günümüz ticaretinin sürekli karşımıza çıkan vazgeçilmez unsurlarıdır. Geçmişte şirketleri kollayan arz talep yapısının, günümüzde tamamen müşterilerin lehine dönmesi ile işletmeler pazardan pay alabilmek, karlılıklarını arttırabilmek ve hatta hayatlarım devam ettirebilmek için çok büyük bir çaba içine girmişlerdir. Bir noktaya kadar işletmeler ürünlerini düşük fiyatla satmak, daha kaliteli ürünler üretmek gibi yöntemler ile satışlarını desteklemişlerse de, pazarların mevcut ürünlere doymuş olması işletmeleri yeni arayışlara yöneltmiştir. İşte bu noktada karşımıza yeni ürün geliştirme kavramı çıkmaktadır. Pazarda hiç olmayan bir ürün fikri oluşturup bunu hayata geçirmek veya mevcut ürünlerden yola çıkarak yeni ürünler oluşturmak, aynı pazarda yeni ihtiyaçlar yaratmak suretiyle şirketlerin amaçlarına ulaşmalarını sağlamaktadır. Bu sebepledir ki birçok şirket bünyesinde araştırma-geliştirme birimi kurmakta ve yeni ürünler geliştirmektedir. Bu çalışmada yeni ürün geliştirme konusuna giriş yapıldıktan sonra ikinci bölümde ürün ve yeni ürün kavramları incelenmiştir. Üçüncü bölümde süreç kavramı ve süreç yönetiminin önemi ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise yeni ürün geliştirme süreci ayrıntıları ile incelenmiş ve bu süreçteki basan ve başarısızlık faktörleri ortaya konulmuştur. Beşinci bölümde yeni ürün geliştirme sürecini daha etkin bir hale getirebilmek ve süreç zamanını kısaltıp yeni ürünleri müşteri taleplerini karşılayarak ve zamanında pazara sürebilmek için kullanılan teknik ve yaklaşımlar ele alınmıştır. Altıncı bölümde ise yeni ürün geliştirme sürecinin gerçek hayatta Türk pazarında, Türk firmaları tarafından nasıl uygulandığını görmek açısından uygulamalara yer verilmiştir.
dc.subject Yeni ürün
dc.subject süreç kavramı
dc.subject yeni ürün geliştirme süreci
dc.subject yeni ürün geliştirme zamanının kısaltılmasında kullanılan teknik ve yaklaşımlar
dc.title Yeni bir ürün tasarımında süreç analizi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster