Özet:
Resmin "tamamlanışı" ya da "karar am" üzerine bir anlık düşünme bile, kolaylıkla gösterecektir ki, resim sanatı kendi tarihi içinde değişik aşamalardan geçtikçe, yeni akımlar ortaya çıktıkça, yeni anlayışlar ve teknikler geliştirdikçe bu kavramların anlamı da aynı estetiğin "çirkin" ve "güzel" kategorilerinde olduğu gibi ciddi bir şekilde değişmiştir. Sanatçılarla toplumsal gelişmeler ve egemen kültürel eğilimler arasındaki etkileşimler hesaba katılırsa, "karar am" sorununa en uygun yaklaşım, resmin özgül tarihi içindeki belirli aşamaları, özellikle kopma noktalarını, zamanın toplumsal, bilimsel ve fîlozofîk gelişmeleri bağlamında gözden geçirmek olmaktadır. Özellikle böyle kısıtlı bir çalışma içinde, resim tarihindeki sayısız ressamın değerlendMlmesinin imkansızlığım göz önünde tutarak, Paul Cezzanne, Paul Gauguin, Vincent Van Gogh gibi sonraki sanatçı kuşaklan üzerinde derin etkiler bırakmış ve herkes tarafından resim tarihinin kilometre taşlan olarak addedilen sanatçılar üzerinde yoğunlaşmayı uygun gördüm. Onların yaklaşımlanm ve çalışmalanmn ayırdedici özelliklerini incelemeye ve "resmin tamamlanışı" konusunda "ucu açık" sonuçlara varmaya çalıştım. Anahtar Kelimeler: Resim, süreç, tamamlanma.